۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵

فردا؛

جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی برگزار می شود

جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه - مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآت کریم آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان غربی یازدهمین دوره است که از ۲۸ تیر ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  حمید معصوم زاده ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: این استان از۲۸ تیر ماه به مدت ۸ روز میزبان کاروان زیر سایه خورشید و خادمین بارگاه رضوی خواهد بود.

 وی افزود: این جشنواره امسال در ۱۰ شهرستان، دو شهر و چهار روستا برگزار می‌شود که خادمان بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) به همراه پرچم مرقد مطهر از سراس سالمندان، بیمارستان ها، مزار شهدا و دیدار از خانواده های شهدا و جانبازان دیدار خواهند کرد.

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآت کریم آذربایجان‌غربی بیان کرد: خواندن زیارت از بعید و نشر سیره امام رضا(ع) و پخش بروشور و جزوه به مردم معرفی خواهد شد و حضور خادمان رضوی در این جشنواره هر ساله باعث ایجاد فضای معنوی در سطح آذربایجان غربی می‌شود.

وی افزود: خادمان رضوی روز ۲۸ تیرماه وارد آذربایجان‌غربی خواهند شد و همچنین با ورود آنها شروع جشنواره به صورت رسمی اعلام می‌شود و در سوم مرداد ماه اختتامیه این جشنواره درآمفی‌تئاتر پارک ائللرباغی ارومیه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآت کریم آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد:جشنواره زیر سایه خورشید در شهر های میاندوآب، سلماس، خوی، اشنویه، شاهین دژ،و تکاب و همچنین در شهر نوشین شهر و بخش قوشچی برگزار خواهد شد.

مدیر عامل موسسه دارالحافطین قرآن کریم آذربایجان غربی افزود: این جشنواره در کشورهای اروپایی، آفریقایی،آمریکایی و آسیایی وهمزمان در بیش از ۷۰۰ شهر کشور برگزار خواهد شد.

معصوم زاده ادامه داد: این جشنواره یکی از برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت است که به همت موسسه جوانان و شبکه جوانان رضوی در طول دهه کرامت در سطح  کشور و برخی از کشورهای خارجی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری دهمین  سال متوالی این جشنواره در استان آذربایجان غربی افزود: محوریت برنامه ها در قالب حضوردیدار و جشن رضوی با حضور خادمان به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)  در سطح شهرستان های استان خواهد بود.

مدیر عامل موسسه دارالحافطین قرآن کریم آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهرستان های ارومیه، سلماس،چالدران،خوی،نقده ،اشنویه، مهاباد، شاهین دژ و تکاب  میزبان خادمان حرم رضوی خواهند بود اظهار داشت: اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید فرهنگ سازی زیارت از راه دور، ایجاد شور و نشاط معنوی، تعظیم شعائر و ایجاد تعادل و توازن در مراسمات مذهبی است.

معصوم زاده، بازگویی سیره ائمه اطهار(ع) و بخصوص امام رضا را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: کاروان هایی که در این راستا اعزام خواهند شد، متشکل از ۲ نفر مبلغ  و شش نفر از خادمان آستان قدس رضوی هستند.

کد خبر 4350780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha