۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹

مهر گزارش می‌دهد؛

ترور برای مبارزه با تروریسم! / شهادت ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر

ترور برای مبارزه با تروریسم! / شهادت ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر

ترور هدفمند یکی از فعالیت‌های سازمان جاسوسی موساد است؛ سازمانی که در پرونده ننگین‌اش علاوه بر ترور چهره‌های نظامی و سیاسی، اقدام به حذف فیزیکی دانشمندان کشورهای مختلف هم کرده است.

مجله مهر: «ترور» شاید یکی از کلیدواژه‌های اصلی و اساسی در کارنامه عمری رژیم صهیونیستی باشد. ترورهایی که طی سال‌های گذشته می‌توان رد و نشان آن را در همه‌جای دنیا و به شکل پررنگ‌تری در خاورمیانه پیدا کرد. کشتارهایی که گزارش‌های آن به عنوان ترورهای هدفمند اسرائیل منتشر می‌شود.  قتل‌هایی که در بعضی از موارد رهبران و فرماندهان سیاسی را نشانه گرفته است و در برخی دیگر سر وقت دانشمندان یک کشور در حوزه‌های خاص فناوری رفته است. یکی از خبرهایی که طی ۲۴ ساعته گذشته در رسانه‌های خارجی مطرح شد، خبر ترور مشکوک دو دانشمند فلسطینی به نام‌های  «سلیمان محمد الفرا» و «محمد حمید البنا» در آپارتمانی در الجزایر بود. دانشمندانی که گمانه زنی‌ها نسبت به ترور آنان نشان از دست داشتن عناصر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی، وجود دارد. به دنبال این موضوع نگاهی به چند نمونه از ترورهای مختلف موساد در کشورهای مختلف از گذشته تا به امروز انداخته‌ایم.

رژیمی که بیش از هر سازمان تروریستی دست به ترور زد

موساد سازمانی بود که در قالب یک سرویس جاسوسی در ماه آوریل سال ۱۹۵۱ به راه افتاد. جایی که قرار بود علاوه بر حفظ منافع این رژیم اشغالگر به پیشبرد هرچه بهتر و سریع‌تر اسرائیل در دنیا کمک کند. برای همین در میان فعالیت‌های گوناگون و اقدامات ضدبشری به طور خاص می‌توان انجام ترورهای مختلف را از این سازمان نام برد. به شکلی که بعد از خاموش شدن جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی بیش از هر دولت دیگر در دنیا از ترور و کشتارهای متعدد استفاده کرد ترورهایی که بیان می‌شد علت انجام آنها حفظ امنیت اسرائیل است. این در حالی است که حتی رهبران آنها اقداماتی از این دست را فعالیت‌هایی  اخلاقی و قانونی معرفی می‌کردند. تا جایی که چندی پیش مجله نیوزویک در گزارشی مربوط به همین موضوع درباره آنها این طور نوشت: «به گفته آنها نابود کردن این هدف‌ها و این افراد یک "شر ناگزیر" است. ترورهای اسرائیلی به عنوان یک ابزار نظامی به طور اتفاقی انجام نشده است بلکه ریشه در جنبش‌های صهیونیستی با ترومای هولوکاست و این احساس مشترک میان رهبران اسرائیلی‌ داشته که دولتشان به طور مداوم در خطر نابودی و محو شدن است بدون اینکه کسی بخواهد به آن کمک کند.» جالب اینجاست که اسرائیلی‌ها در بسیاری از موارد بهانه اصلی عملیاتی کردن ترورهای خود را برای مبارزه و جلوگیری از پیشروی تروریسم در دنیا معرفی می‌کنند.

ترور رهبران سیاسی فلسطینی با موشک

اگر نگاهی به آمار و گزارش‌ها در چند دهه اخیر بیندازید متوجه خواهید شد که بیشترین سوابق اسرائیل در انجام ترورهای هدفمند مختص رهبران سیاسی فلسطین بوده است. مثل فتحی شقاقی، عبدالعزیز رنتیسی و یا قبل از آن احمد یاسین؛ بنیانگذار حماس و رهبر آزادی خواهان فلسطین که در سال ۲۰۰۴ بعد از نماز صبح در مسجد غزه هنگام برگشت به منزل، در عملیاتی با نظارت آریل شارون با موشک یک هلکوپتر اسرائیلی ترور شد. ترور رهبران سیاسی، نه فقط مختص فلسطینی‌ها که حتی به رهبران و شخصیت های دولت های دیگر نیز مربوط بود.
کشورهایی مثل ایران، مصر لبنان و حتی آلمان؛ که از معروف‌ترین آنها می‌توان به ترور سید عباس موسوی دبیر کل اسبق حزب ‌الله و عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله لبنان اشاره کرد. همچنین گمانه‌هایی زیادی درباره دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان نیز وجود دارد.

ماشین بی رحم اسرائیل قاتل

یکی از نکاتی که شاید بیش از بقیه ترورهای هدفمند رژیم صهیونیستی را در نظرمان پررنگ‌تر می‌کند این است که این کشتارها فقط و فقط به از بین بردن شخصیت های سیاسی در کشورهای جهان و به ویژه خاورمیانه ختم نمی‌شود؛ طوری که اگر نگاهی به لیست کشتارهای اسرائیل در موساد بیندازید به اسامی افرادی متعددی در کشورهای مختلف می‌رسید که علم آنها در دانشی مثل دانش هسته‌ای آنها را در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داده است. برای پیدا کردن نمونه‌های عینی آنها هم لازم نیست راهی دوری برویم. برای همین کافی است تا کمی به حافظه تاریخی مان درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران رجوع کنیم و نام افرادی همچون شهید رضایی نژاد، شهید شهریاری،  شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی را به یاد بیاوریم. ترورهایی که بعدها روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله ای درباره عاملان کشتار این دانشمندان از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» یاد کرد و گفت در همه این ترورها امضای اسرائیل دیده می‌شود.

چهره‌هایی که به جرم علمشان ترور شدند

اما عملیاتی کردن برنامه‌های ترور دانشمندان هسته ای از جانب عاملان رژیم صهیونیستی فقط مختص ایران نبوده است. بلکه نمونه‌هایی از این دست را می‌توان در تاریخ کشورهایی همچون مصر هم مشاهده کرد که از جمله آنها می‌شود به نام «سمیرا موسی» دانشمند زن اهل مصر اشاره کرد کسی که گروه‌های مستقل زیادی مرگ مشکوک او در کالیفرنیا را به عاملان اسرائیلی نسبت می‌دهند.  سمیر نجیب،  سعید بدیر و یحیی المشد معروف‌ترین دانشمندان مصری هستند که توسط جوخه‌های ترور رژیم اسرائیل کشته شده اند.

حتی در سال‌های دهه ۱۹۶۰ میلادی و بعد از موفقیت‌ برنامه‌های موشکی مصر، اسرائیلی‌ها که رد پای چند نخبه آلمانی را در این اتفاق پیدا کرده بودند،  برای ترورشان دست به کار شدند. در گزارشی که درباره این اتفاق منتشر شده، نقل شده که جاسوسان موساد یکی از دانشمندان آلمانی را که در برنامه موشکی مصر شرکت کرده بود ربودند و به اسرائیل منتقل کردند. بعد از اینکه او به زندان موساد برده شد، در معرض شکنجه قرار گرفت و اعتراف کرد عوامل موساد به او تیراندازی کردند و بعد از ترور جسد او را به دریا انداختند.

اما نکته جالب توجه این است که این روزهای می‌توان باری دیگر  رد پای  اسرائیلی‌ها را در ترور دانشمندان فلسطینی پیدا کرد به گونه ای که در روز گذشته روزنامه المیادین اعلام کرد؛ دو دانشمند فلسطینی با نام‌های «سلیمان محمد الفرا» و «محمد حمید البنا» در آپارتمانی در الجزایر به قتل رسیدند. این در حالی بود که در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی چند دانشمند فلسطینی دیگر را هم در کشورهای مختلف ترور کرده است و این بار هم به جای ترور نظامیان و اهل سیاست ترجیح داده تا سروقت دانشمندان و گزینه‌های علمی برود.

کد خبر 4355194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha