۷ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۸

دادستان مرکز استان سمنان:

۵۵ درصد محکومان زندانی استان سمنان مربوط به جرایم مواد مخدر است

۵۵ درصد محکومان زندانی استان سمنان مربوط به جرایم مواد مخدر است

سمنان - دادستان مرکز استان سمنان بابیان اینکه یک هزار و۳۹۶ پرونده با موضوع مواد مخدر به دادگستری استان تشکیل شد، گفت: ۵۵ درصد محکومان زندانی مربوط به جرایم مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه ۵۵ درصد محکومان زندانی جرائم مواد مخدر را شامل می‌شود، ابراز داشت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری یک هزار و۳۹۶ پرونده با موضوع مواد مخدر به دادگستری وارد شد.

وی بابیان اینکه تعداد پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر در استان سمنان طی سال گذشته پنج هزار و ۱۶ فقره است، افزود: با توجه به‌قرار گرفتن استان در مسیر شمال-جنوب و شرق-غرب محموله‌های مواد مخدر عمدتا از این چهارراه گذر داده می‌شود که خوشبختانه با هوشیاری مقامات استان این محموله‌ها هرگز به مقصد مورد نظر خود نمی‌رسند.

دادستان مرکز استان سمنان بابیان اینکه خوشبختانه مصرف مواد مخدر در استان چندان زیاد نیست، ابراز داشت: در سه‌ماهه نخست سال جاری کشف مواد مخدر با رشد ۱۲۰ درصدی مواجه بود که طی مدت مذکور یک هزار و ۷۸۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط‌شده است.

آسیابی بابیان اینکه ۲۰درصد زندانیان بومی و شش درصد اتباع خارجی را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت ۳۳۸ نفر زندانی مواد مخدر در زندان های استان وجود دارد که به نسبت کل کشور این رقم ۲۸۶ نفر است.

وی افزود: برای بازگشت معتادان به چرخه زندگی مهارت‌آموزی در نظر گرفته‌شده است که بر همین اساس ۳۰۰معتاد بهبودیافته توانستند با یادگیری مهارت به چرخه اشتغال بازگردند و همچنین طبق برآوردها بین ۸۰ تا ۱۵۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد که از این نظر نیز از جمله استان‌های پاک محسوب می‌شویم.

کد خبر 4360547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha