۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی:

حل مشکل کمبود آب بدون اصلاح الگوی مصرف غیرممکن است

حل مشکل کمبود آب بدون اصلاح الگوی مصرف غیرممکن است

اراک- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: حل مشکل کمبود آب، حتی در صورتی که میزان بارش ها وضعیت مطلوبی داشته باشد، بدون اصلاح الگوی مصرف غیرممکن است.

عزت الله آمره ای در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در رابطه با شیوه صحیح مصرف منابع آبی در حوزه های مختلف ما نیازمند بازنگری در شیوه های موجود هستیم و در این صورت است که می توان بحران کم آبی را کنترل و از پیشروی مشکل جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: در صورتی که به اصلاح الگوی مصرف در حوزه های شرب، کشاورزی و... نپردازیم حتی اگر از بارش مطلوب نیز برخوردار باشیم، باز هم در آینده نزدیک مجددا با مساله در تامین آب روبرو خواهیم بود.

آمره ای بیان کرد: در این راستا بایستی برای اصلاح الگوی مصرف در حوزه های مصرفی مختلف از جمله بخش کشاورزی برنامه ریزی صورت پذیرد؛ یکی از راهکارها جلوگیری از کشت محصولات آب برمی باشد که هنوز در استان به طور کامل اجرایی نشده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطرنشان ساخت: بهره گیری از روش های نوین آبیاری کشاورزی از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش مصرف آب در این بخش می تواند راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته میزان بارش در استان به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش یافته است و برای جبران این کمبود آب، باید اصلاح الگوی مصرف مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: امسال طرح تعادل بخشی منابع آب استان با هدف عملیاتی کردن برنامه های سازگاری با کم آبی، تعیین تکلیف چاه های آب و... در دستور کار است.

کد خبر 4364549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha