۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

کاروانسرای تاریخی مشهد میقان به اقامتگاه بوم گردی تبدیل می شود

کاروانسرای تاریخی مشهد میقان به اقامتگاه بوم گردی تبدیل می شود

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: کاروانسرای تاریخی مشهد میقان در شهرستان اراک، با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال، مرمت و به اقامتگاه بوم گردی تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی به دنبال احیا، مرمت و القای کاربری های جدید گردشگری، فرهنگی و اقامتی به این کاروانسراهای تاریخی است تا ضمن حفاظت از این مواریث تاریخی، فرصت های سرمایه گذاری و رونق اقتصادی نیز ایجاد شود.

وی افزود: کاروانسراها را می‏ توان حاصل اندیشه ایرانیان و تبلوری از فرهنگ این مرز و بوم دانست، از این رو با توجه به ارزش والای مادی و معنوی این بناها، مرمت برخی کاروانسراهای استان را در دستور کار قرار داده ایم که در حال حاضر مرمت کاروانسراهای دودهک دلیجان و مشهد میقان اراک در مرحله اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: کاروانسرای مشهد میقان در جنب روستای مشهد میقان اراک قرار دارد که به دلیل وجود آستان مبارک امامزاده محمد عابد(ع) به این نام معروف شده است.

وی خاطرنشان ساخت: از اهم اقدامات عملیاتی شده در این بنا پی گردی و خواناسازی پلان اصلی آن، آواربرداری و پاکسازی بنا، مرمت جرزها و پایه های دیوارهای اصلی و حفاظت و مرمت طاق های ضلع غربی و همچنین نصب درب ورودی برای حفاظت بیشتر بنا است.

حسینی گفت: این کاروانسرا با مالکیت دولتی در سال ۷۸ به ثبت ملی رسیده و در حال حاضر مرمت این بنا با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مرحله عملیاتی است.

کد خبر 4372652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha