۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷

ادعای کپی بودن نخستین سامانه بومی مجازی سازی رد شد

ادعای کپی بودن نخستین سامانه بومی مجازی سازی رد شد

یزد ـ تولیدکننده نرم افزار PVM به عنوان یکی از محصولات زیرساختی اتاق‌های سرور گفت: ادعای کپی بودن این نرم افزار صحیح نیست و نرم افزار PVM با Proxmox کاملا متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، یکی از شرکت های موفق در زمینه High-Tech که در پارک علم و فناوری یزد مستقر است، تاکنون محصولات و نرم افزارهای با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کرده که یکی از این نرم افزارها PVM است.

اخیرا در گزارشی در یکی از سایت ها ادعایی مطرح شده مبنی بر اینکه این نرم افزار کپی محصول Proxmox است.

حمیدرضا جعفریان، مدیرعامل شرکت تولید کننده نرم افزار PVM با بیان اینکه شرکت پویش داده نوین حدود ۱۰ سال است در حوزه مجازی با زمینه کاری High-Tech فعالیت دارد، گفت: اکنون بیش از ۱۲۰ مشتری در نزدیک به ۱۵ استان کشور داریم که از جمله آن ها می توان به پنج استانداری کشور، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، دانشگاه علوم پزشکی یزد، شهرداری یزد و …. اشاره کرد.

وی در مورد نرم افزار PVM که از تولیدات شرکت است، گفت: PVM اولین و تنها سامانه بومی است که در حوزه مجازی سازی در کشور تولید شده و یک محصول زیرساختی است که در اتاق سرور سازمان ها استفاده می شود و کارش حفاظت از اطلاعات و جلوگیری از قطعی سرویس ها مانند اتوماسیون، مالی، کارگزینی و .. در برابر خرابی سخت افزار، آتش سوزی و اتفاقات ناگوار از این قبیل است به طوری که در صورت خرابی سخت افزارها، فعالیت های جاری سازمانها مختل نمی شود.

جعفریان با اشاره به ادعای یکی از سایت ها در مورد کپی بودن این محصول گفت: متاسفانه چندی پیش یکی از سایت هایی که در حوزه آموزش فعالیت می کنند، مدعی شدند که PVM محصول بومی نیست و کپی محصولی به نام Proxmox است.

وی افزود: تمام مستندات محصول ما در پایگاه دانش شرکت موجود است در حال حاضر نیز مطلبی در سایت ما وجود دارد که در آن ما این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کرده ایم و هر شخصی که در امور فنی متخصص باشد با این مستندات کاملا متوجه خواهد شد که این دو محصول کاملا با هم متفاوت هستند.

جعفریان با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز شرکت پویش داده نوین تولید است، تصریح کرد: ما در مجموعه شرکت پویش داده نوین منطقمان تولید است چرا که معتقدیم وقتی شما می خواهید پشتیبانی کارفرمایان را به درستی انجام دهید، این کار بدون تولید امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به ادعای این سایت مبنی بر وجود شباهت هایی در رابط کاربری این دو محصول، گفت: وجود بعضی شباهت ها دلیلی بر کپی بودن محصول نیست مثل اینکه شباهت هایی بین اپل و اندروید وجود دارد که طبیعی است و ساده تر از آن شباهت های موجود در بین دو نرم افزار ماشین حساب و نحوه عملکرد یکسان آنها دلیل بر کپی بودن آنها نیست این در حالی است که یکی از تفاوت های فاحش بین این دو محصول این نکته است که نرم افزار Proxmox وب بیس بوده و نرم افزار PVM ویندوزی است.

کد خبر 4438842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha