۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۸

توسط نشر نو؛

«زنی از مصر» به چاپ دوم رسید

«زنی از مصر» به چاپ دوم رسید

کتاب «زنی از مصر» نوشته جهان سادات، با ترجمه مریم بیات توسط نشر نو به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زنی از مصر» شامل خاطرات جهان سادات همسر انور سادات رئیس جمهور سابق مصر، با ترجمه مریم بیات به تازگی توسط نشر نو به چاپ دوم رسیده است. چاپ اول این کتاب تیرماه امسال عرضه شد.

جهان سادات همسر انور سادات چند سال پس از کشته شدن شوهرش، به فکر نگارش کتابی درباره زندگی مشترکش با این سیاستمدار مصری می‌افتد و ابتدا فکر می‌کرده که نتیجه کار، کتابی کم‌حجم بشود. اما چنین نشد. با سفرهای بیشتر و گفت‌وگوهای بیشتر با مردم خارج از مصر، جهان سادات به این نتیجه می‌رسد که بسیاری از مردم غرب هنوز نسبت به مصر تلقی اشتباهی دارند و فکر می‌کنند مردم این کشور هنوز با شتر رفت و آمد می‌کنند؛ مانند داستان لارنس عربستان که ربطی به مصر معاصر ندارد. به این ترتیب، او تاریخ مصر را از زمان انقلاب ۱۹۵۲ تا سفر تاریخی سادات به بیت‌المقدس در سال ۱۹۷۷، صلح با اسرائیل در سال ۱۹۷۹ و در نهایت ماجرای ترور او را در سال ۱۹۸۱ به کتاب زندگی‌نامه‌اش افزود.

نسخه اصلی این کتاب در سال ۱۹۸۷ توسط انتشارات سیمون و سکاستر چاپ شده است که برای ترجمه فارسی آن پروفسور سید امیرحسن امین استاد سابق حقوق دانشگاه گلاسگو کالیدونیان مقدمه‌ای نوشته است. امین می‌گوید این کتاب،‌ زندگی‌نامه عمومی و کارنامه سیاسی انور سادات یکی از روسای جمهور مصر است. سادات، در جامعه مصر دوستان زیادی نداشت و پس از صلح کمپ‌دیوید هم نزد انبوهی از جمعیت مسلمانان به ویژه برخی از مفتیان چنان منفور شد که فتوای قتلش را صادر کردند و سرانجام هم به دست سروان خالد اسلامبولی از افسران ارتش مصر کشته شد.

خاطرات جهان سادات، ۱۴ فصل دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: مرگ شوهرم، دوران کودکی در قاهره، مرد انقلابی و دخترمدرسه‌ای، آزادسازی مصر، دوران عبدالناصر، زندگی در روستا، مصائب مصر، خائنان و خیانت، خون ابراهیم، دفتر بانوی اول،‌ زن در اسلام، راه صلح، به نام خدا، اندوه بی‌پایان.

چاپ دوم این کتاب به تازگی به بازار نشر عرضه شده است.

کد خبر 4440239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha