۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۲

بعد از صعود ۴۱ پله‎ای؛

مریم صامت: می‎خواهم به رنکینگ زیر ۱۰۰ تنیس روی میز دنیا برسم

مریم صامت: می‎خواهم به رنکینگ زیر ۱۰۰ تنیس روی میز دنیا برسم

پینگ‌پنگ‎باز ملی‎پوش کشورمان که در رنکینگ جهانی ۴۱ پله صعود داشت، قصد دارد سیر صعودی خود را تا دستیابی به جایگاهی در میان ۱۰۰ بازیکن برتر جهان ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز که مربوط به ماه نوامبر می شود، در حالی منتشر شد که به جز نوشاد عالمیان و صعود یک پله ای وی، سایر نمایندگان ایران با سقوط مواجه شدند. در بخش بانوان اما بازیکنی مانند مریم صامت ۴۱ پله صعود داشت.  

این ملی پوش تنیس روی میز بانوان که با این ارتقای چند پله ای صاحب جایگاه ۳۱۴ جهان شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارتقای رنکینگ جهانی یکی از مهمترین برنامه هایش است، گفت: این هدف را از خیلی وقت پیش دنبال کردم. بر همین اساس تصمیم گرفتم در مسابقاتی که به میزبانی بلژیک، سوئد واتریش برگزار می شود، شرکت کنم. به همین منظور رایزنی هایی انجام شد تا بتوانم اسپانسر جذب کنم و بدون دغدغه مالی در این رویدادها شرکت داشته باشم.

وی تصریح کرد: به امید همراهی اسپانسرها، برای هر سه مسابقه بلژیک، سوئد و اتریش ثبت نام لازم را انجام دادم اما قبل از شروع مسابقات، اسپانسرها به خاطر مسائل مالی و مشکلاتی که با آن مواجه بودند از همکاری امتناع کردند. به همین دلیل مجبور شدم تعداد اعزام هایم را کم کنم چراکه به لحاظ مالی توان شرکت در همه آنها را نداشتم.  

صامت ادامه داد: با کمک پدر و مادرم و همراهی آنها در رقابت های بلژیک شرکت کردم. قرار بود این رقابت ها ابتدا به صورت گروهی برگزار شود سپس تک حذفی شود اما ۲۰ روز پیش از شروع مسابقات، اعلام شد که به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان، رقابت آنها از همان ابتدا به صورت تک حذفی برگزار می شود. من در اولین رقابت خودم شکست خوردم و حذف شدم.

این ملی پوش تنیس روی میز با بیان اینکه حضور در مسابقات بلژیک و انجام این بازی، تاثیر مستقیم در صعودم در رنکینگ جهانی داشت، خاطرنشان کرد: اگر شرایط به گونه ای پیش می رفت که می توانستم در مسابقات سوئد و اتریش هم شرکت کنم، خیلی بهتر می شد چراکه قطعا صعود بیشتری در رنکینگ جهانی به دست می آوردم.

«این امکان وجود نداشت که فدراسیون تنیس روی میز برای حضور در مسابقات بلژیک یا اعزام به سوئد و اتریش شما را به لحاظ مالی همراهی کند؟» این ملی پوش در پاسخ به این پرسش گفت: شرکت در این رقابت ها خارج از برنامه های تیم ملی بود. یک برنامه کاملا شخصی بود که با هدف صعود در رنکینگ جهانی پیگیر آن هستم. به همین دلیل انتظاری برای کمک از طرف فدراسیون نبود. من شخصا پیگیر صعود هر چه بیشتر در رنکینگ جهانی هستم به خصوص که مجموع رنکینگ سه نفر اول هر کشور، جایگاه تیمی آن کشور را تعیین می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر من نفر سوم بازیکنان ایرانی در رنکینگ جهانی هستم. قبلا البته در جایگاه دوم قرار داشتم اما به خاطر عدم شرکت در بخش انفرادی بازی های آسیایی، این جایگاه را از دست دادم. الان به شدت به دنبال صعود هر چه بیشتر هستم. می خواهم این هدف را تا آنجا پیگیری کنم که به رنکینگ زیر ۱۰۰ دنیا برسم. قطعا این هدف و دستیابی به آن مدت زمان زیادی لازم دارد اما با جدیت آن را دنبال می کنم.  

صامت گفت: مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مجارستان که در بخش انفرادی و دوبل برگزار می شود و برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی برای این مسابقات، مهمترین برنامه هایی است که در پیش داریم. احتمالا فدراسیون برنامه هایی برای تیم ملی و قبل از این رقابت ها خواهد داشت. خودم هم قصد دارم تا آنجا که امکان دارد در پروتورهای جهانی شرکت کنم. فعلا به جمع بندی و تصمیم مشخصی نرسیده ام. باید تقویم فدراسیون جهانی را به دقت بررسی کنم  و در رویدادهایی که مناسب تر هستند، شرکت کنم.  

کد خبر 4448682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha