۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

تحقیقات از ارکان اصلی بخش کشاورزی است

تحقیقات از ارکان اصلی بخش کشاورزی است

قزوین- رئیس سازمان جهادکشاورز ی استان قزوین گفت : تحقیقات از ارکان اصلی و لازمه توسعه بخش کشاورزی است .

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید مرکز تحقیقات،   آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که با حضور محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان  تحقیقات، آموزش و ترویج  وزارت جهادکشاورزی برگزار شد اظهار کرد: ارتباط همه جانبه بین بخش تحقیقات و اجرا موفقیت و توسعه بخش کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود:  طرح و پروژه جهادکشاورزی  که بیس علمی  داشته   باشد، قطعا موفق خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : خوشبختانه طی چند سال گذشته  بخش های مختلف اجرایی از طرح های تحقیقاتی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استفاده کردند.

خمسه در ادامه با اشاره به موقععیت دشت قزوین و سابقه کشاورزی مدرن در این دشت خاطر نشان ساخت : استان قزوین با داشتن دشت حاصلخیز بدنبال اقتصادی کردن کشاورزی در این بخش است. تا با کشاورزی تجاری بتواند کشاورزی را برای بهره برداران اقتصادی کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین  با اشاره به موضوع کم آبی در دشت قزوین افزود: برای  حل مشکل کم آبی  و مدیریت منابع آبی باید از طرح های محققان  بخش استفاده کرد.

وی  اجرای طرح های نوین آبیاری، توسعه گلخانه ها،   طرح های تحقیقاتی و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی را از جمله مهمترین  برنامه های جهادکشاورزی برای پیشبرد اهداف توسعه ای بخش برشمرد.

خمسه با  اشاره به این نکته  که وفاق و همدلی خوبی بین  تحقیقات و اجرا در استان برقرار است افزود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ساتان قزوین طی چند سال گذشته در بسیاری از  شاخص های کشور حائز رتبه برتر شده است.

کد خبر 4451760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha