۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشوردر برابر حوادث آسیب پذیر است

۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشوردر برابر حوادث آسیب پذیر است

مشهد-رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:علیرغم تلاش های بسیار در حوزه نوسازی مدارس هنوز بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور در برابر حوادث آسیب پذیر است.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد رضارضایی کوچی ظهر پنج شنبه در همایش خیرین مدرسه ساز کشور در مشهد اظهار کرد:دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند و باید تلاش کنیم تا از این امانت ها محفاظت و زمینه تعالی آنها فراهم  شود.

وی افزود: تمام کودکان حق استفاده از فضاهای آموزشی خوب را دارند تا زمینه برای رشدشان فراهم شود و خیرین این امکان را برای آنها فراهم می کنند و کودکان این سرزمین را در اموال خود شریک می کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:خیرین در کشور نزدیک به یک سوم از فضاهای آموزشی کشور را احداث کرده اند ولی هنوز هم ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور در برابر حوادث غیر طبیعی آسیب پذیر است که ایمن سازی این فضاها نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتباراست.

وی گفت: بیش از ۳ متر در سرانه فضاهای آموزشی از استانداردها عقب تر هستیم و سرانه ما ۵.۲ متر مربع است در حالی که استاندارها عدد ۸.۴ را نشان می دهد.

رضایی کوچی تاکید کرد:اولویت بندی در حوزه مخارج کشور به درستی انجام نمی شود و سهم مدارس از مالیات بر ارزش افزوده صفر است و مقرر شده بود ۳ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس از صندوق توسعه ملی برداشت شود که این اتفاق نیز نیافتاد و همچنین معافیت های مالیاتی نیز برای خیرین در نظر گرفته نشده است.

وی بیان کرد:۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد و دولت با توجه به محدویت منابع مالی باید تلاش خود را صرف تکمیل این طرحها بکند و پروژه جدیدی تعریف نشود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: باید از ظرفیت خیرین در سایر حوزه ها علاوه بر مدرسه سازی نیز استفاده شود و مسئولین کشور تلاش کنند نقدینگی کشور را به سمت کارهای عمرانی و تولید سوق بدهند نه اینکه با اقداماتی باعث شوند سرمایه های کشور به حوزه های دلالی ارز و طلا وارد شوند.

وی گفت: امروزه کشور در حوزه فنی مهندسی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و دولت باید برنامه ریزی کند تا در حوزه های صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدامات موثری انجام شود تا از این طریق درآمدی عاید کشور شود که البته انجام این مهم و اقداماتی از این قبیل نیازمند مدیرانی جهادی و انقلابی است.

کد خبر 4465669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha