۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱:۰۱

عضو شورای شهر بوشهر:

سایت دفن پسماند بوشهر با رعایت ملاحظات زیست محیطی ایجاد شود

سایت دفن پسماند بوشهر با رعایت ملاحظات زیست محیطی ایجاد شود

بوشهر - عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: سایت دفن پسماند بوشهر با رعایت استانداردها و با توجه به ملاحظات زیست محیطی ایجاد شود.

اکبر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدیریت پسماند یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری است که هرگونه اقدام در این حوزه باید با رعایت استانداردها و ملاحظات قانونی انجام شود.

وی با اشاره به نشست مشترک با سرپرست سازمان پسماند شهرداری بوشهر و مدیرکل محیط زیست استان بیان کرد: در این نشست مطالبات و خواسته‌های مردمی در خصوص محیط زیست شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

توسلی افزود: همکاری در زمینه مجوزهای سایت دفن و بازیافت پسماند فعلی مستقر در جاده نیروگاه، تشکیل کارگروه مدیریت پسماند ویژه استان، آموزش شهروندی در زمینه محیط زیست و ارزیابی زیست محیطی در روند مطالعات پروژه‌ها از دیگر موضوعات این نشست بود.

وی با اشاره به بازدید میدانی از محل سایت دفن، پسماند و کارخانه بازیافت شهرداری بوشهر اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در زمینه راه‌اندازی کارخانه بازیافت تولید کیسه زباله نیز در این نشست تشریح شد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: در مطالعات قبلی، سایت دفن پسماند در ۴۰ کیلومتری حومه بوشهر در اراضی روستای جائینک پیش‌بینی شده که همواره مورد اعتراض بود و مخالفت ساکنان آن منطقه و فرماندار تنگستان را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: در صورتی که شهرداری بندر بوشهر مطابق استانداردها اهتمام لازم را به رعایت ملاحظات زیست محیطی معمول کند، تحولی مطلوب در مدیریت هزینه و زمان در این بخش پسماند شهری برای شهر و شهروندان حاصل می‌شود.

توسلی خاطرنشان کرد: کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر طی پنج تا سال گذشته به طور کلی تعطیل بوده انتظار است با پیگیری‌های لازم مجددا ادامه کار داشته باشد.  

کد خبر 4472230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha