۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:

۲۹ واحد صنفی اصفهان به دلیل تخلف در بازار شب یلدا جریمه شدند

۲۹ واحد صنفی اصفهان به دلیل تخلف در بازار شب یلدا جریمه شدند

اصفهان- مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: به دنبال بازرسی‌های ویژه یلدا، ۲۹ واحد صنفی در اصفهان به علت تخلف جریمه شدند.

محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۲۵ آذر بازرسی‌ها ویژه ایام یلدا آغاز و تا شب یلدا ادامه دارد، اظهار داشت: در سه روز نخست اجرای طرح ویژه شب یلدا،  ۶۸۲ بازرسی توسط تیم‌های نظارت بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان انجام شد.

وی افزود: برای بازرسی ویژه ایام یلدا از ۹۵ بازرس افتخاری و ۲۴۳ بازرس اصناف استفاده شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گران فروشی، کم فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم ارائه صورت حساب، عدم درج قیمت و عدم رعایت اصول بهداشتی را از جمله تخلفات صورت گرفته توسط متخلفان اعلام کرد و گفت: گران فروشی میوه و آجیل بیشترین تخلفی بود که در این دوره از بازرسی‌ها شاهد بودیم.

محمدی فشارکی با اشاره به اینکه ما در این دوره زمانی اجناس گران هستند، ادامه داد: اصناف خود می دانند که قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است و بر این اساس گران فروشی در شب یلدا را کمتر شاهد بودیم. 

وی با اشاره به تخلفاتی مانند فروش آجیل بی کیفیت و مخلوط کردن آجیل مانده و پارسالی با آجیل تازه ابراز داشت: به تمام مردم و خریداران توصیه می کنیم بابت هر جنسی که می خرند فاکتور دریافت کنند و مطمئن باشند در صورت بروز هرگونه مشکلی اگر با شماره تلفن ۳۲۳۵۲۰۱۲ الی ۱۳ تماس بگیرند، همان لحظه یک تیم بازرسی به محل اعزام می شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت:مردم دقت کنند از مراکز خرید دارای پروانه و مجوزه بهره برداری خریداری کنند.

وی اظهار داشت: از یک سو بخشی از آجیل وخشکبار وارداتی است و از سوی دیگر اوضاع جوی، خشکسالی ها و سرمازدگی ها میزان تولید خشکبار در اصفهان را به شدت کاهش داده بود، بر این اساس عرضه و تقاضا بهم ریخت و سبب افزایش چندبرابری قیمت ها شد.

کد خبر 4490734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha