۱۰ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۲۳

رادیومهر:

فروغ فرخزاد؛ شاعری که عاقبت بخیر شد

فروغ فرخزاد؛ شاعری که عاقبت بخیر شد

هشتم دی ماه سالروز تولد فروغ فرخزاد بود؛ شاعر نامداری که سالهاست به دلایلی در رسانه‌های رسمی و محافل ادبی ایران کمرنگ شده‌است. در این پادکست رادیومهر از نگاهی جدید به آثار فروغ گفته‌ایم:

مجله مهر - فاطمه باقری: "فروغ عاقبت بخیر شد" نه اینکه فروغ برای علاقمندان شعر غریبه باشد، اما همین نظر متفاوت رهبری بر آثار یک شاعر زن بی پروا، شروع مسیر جدیدی در شناخت او بود. اهالی ادبیات هم می‌گویند آخرین دفترهای شعر فروغ یعنی "تولدی دیگر" و "ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد" چه از نظر فنی و چه محتوایی با کتاب های اول او یعنی "اسیر"، "دیوار" و "عصیان" قابل مقایسه نیست و انگار فروغ پیش از مرگ، دوباره و زیباتر از قبل متولد شده باشد؛ همانطور که در "تولدی دیگر" سرود:این دگر من نیستم، من نیستم/حیف از آن عمری که با من زیستم.

حالا فروغ فرخزاد تنها شاعر محبوب "این منم! زنی تنها در آستانه فصلی سرد" شبکه های اجتماعی نیست! یا زنی که عاشقانه های شعرش، خط قرمزهای عرف را زیر پا می گذارد؛ جهان بینی دو دفتر شعر آخر او و نگاه متفاوتش در مستندسازی را که کنار هم بگذاریم به زنی متفکر و عمیق می رسیم که با مختصات زمانه اش حتی شاعری انقلابی و آزادی خواه است.

در این پادکست رادیومهر از همین نگاه متفاوت به فروغ فرخزاد گفته ایم. شاعری که شاید هنوز هم او را خوب نمی‌شناسیم.

کد خبر 4498043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      1 11
      عاقبت بخیری در روز محشر مشخص میشود. ولی اگر افرادی با شعرهایش به خطا بروند او هم در این انحراف مقصر است
      • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
        8 1
        تو کلیپش صدای مقام معظم رهبری هست که فرمودند ایشون عاقبت بخیر شده یعنی در این دنیا نجات پیدا کرده و آخر زندگیش افکار و اعمالش مثبت شده .
    • شاعر IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      2 1
      من هم اوایل از بعضی اشعار او خوشم نیامد ولی بعدها که اشعار بیشتری از او دیدم از آزاده خواهی او خرسند شدم و برایش دعا کردم . خدا کند عاقبت بخیر شده باشد.