۱۲ دی ۱۳۹۷، ۹:۴۹

معاون اداری مالی وزیر علوم:

آمار بازنشستگان دانشگاهی در سالهای اخیر/ اعتبار پاداش بازنشستگان

آمار بازنشستگان دانشگاهی در سالهای اخیر/ اعتبار پاداش بازنشستگان

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: حدود یک هزار نفر در سال گذشته بازنشسته شدند و مطالبات پاداش اعضای هیات علمی و اداری در کل کشور تا پایان سال ۹۶ تسویه شده است.

محمدتقی نظرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پرداخت حق پاداش پایان خدمت اساتید بازنشسته گفت: در سال ۹۵ تعدادی بازنشسته داشتیم که حق پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده بودند که حدود ۶۰ میلیارد تومان به این افراد پرداخت شد.

وی ادامه داد:  در سال ۹۶ نیز حدود یک هزار نفر بازنشسته شدند که ۲۱۷ و سه دهم میلیارد تومان حق بازنشستگی این افراد بود که، قسط آخر آن در اواخر آبان ماه پرداخت شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: مطالبات پاداش اعضای هیات علمی و اداری نظام آموزش عالی در کل کشور تا پایان سال ۹۶ تسویه شده است.

وی درباره تغییر قانون بازنشستگی اساتید نیز گفت: قانون مذکور تغییری نداشته و همان قانونی است که هیات های امنا دانشگاه ها در رابطه با اساتید با مرتبه های مختلف دارند.

وی ادامه داد:  دریافت اطلاعات دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، پیش‌بینی تعداد بازنشستگان و اعتبار مورد نیاز به منظور پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار اخذه شده، اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیئت علمی در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱،۴۱۵ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۱،۲۶۵ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: اعتبار مورد نیاز بازنشستگان غیر هیئت علمی در سال ۱۳۹۷ با اعتباری بالغ بر ۸۵۲ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۸، به مبلغ ۹۹۵ میلیارد ریال مورد درخواست و ضروری می‌باشد.

وی افزود: تعداد کل بازنشستگان سال‌های مورد اشاره به ۲۳۴۲ نفر می‌رسد که در مجموع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را با درخواست اعتباری به مبلغ ۴،۵۲۸ میلیارد ریال مواجه می‌سازد.

کد خبر 4501525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha