۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲

آیت الله اعرافی:

ترامپ آرزوهایش برای ایران را به گور می‌برد/ توصیه به استاندار قم

ترامپ آرزوهایش برای ایران را به گور می‌برد/ توصیه به استاندار قم

قم - امام جمعه قم در واکنش به سخنان ترامپ در خصوص ایران در آغاز سال میلادی، گفت: ترامپ همانند پیشینیانش این آرزوها را به گور می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و مردم قم در ۱۹ دی آغازگر انقلاب اسلامی ایران بودند که یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام چهره تابناک روحانیت و حوزه بود که از خانواده ایشان چندین نفر به شهادت رسیدند و او در عرصه علم فقاهت درخشان بود و در صف اول نماز جمعه قم همواره حضور داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به هفته کشاورزی نیز ابراز داشت: حوزه کشاورزی باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد و در کنار صنعت به این بخش هم باید اهتمام داشته باشیم و آبیاری ما باید علمی و فنی باشد چرا که اتلاف آب و انرژی در این بخش زیاد است.

وی به سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد نیز اشاره کرد و افزود: حادثه گوهرشاد در دفاع از ارزش‌های اخلاقی و حجاب و عفاف بوده است و در قم باید تلاش کنیم موضوع عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش‌های متعالی تقویت شود و پیشگامان حادثه گوهرشاد راهنمایان ما در این عرصه هستند.

توجه جدی به عفاف و حجاب در قم

آیت الله اعرافی بیان داشت: برخی از ظواهر در قم با فرهنگ اصیل این شهر سازگار نیست و باید برنامه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب را به صورت جدی پیگیری کرد.

وی همچنین در واکنش به سخنان اخیر ترامپ در آغاز سال میلادی، گفت: رئیس جمهور آمریکا سخنان بی ارزشی مطرح کرد و گفته که قدرت ایران در منطقه و انسجام ملت در داخل کاهش یافته است و آماده مذاکره با ما نیستند.

امام جمعه قم گفت: به ترامپ که عهد شکن بزرگ قرن است می‌گوییم همان‌طور که آرزو برای جوانان عیب نیست، این آرزوها برای شما پیران کم خرد و فرتوت نیز عیب نیست و شما این آرزوها را همانند پیشینیانت در ۴۰ سال گذشته به گور خواهید برد و این ملت بزرگ ایران همچنان با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر شما خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: روزی شهید بهشتی فریاد زد که ملت ما مرگ بر آمریکا می‌گوید و این ندای قلبی و شور انقلابی همچنان زنده است و در برابر آمریکا و اسرائیل و دشمنان ملت این صدا هرگز خاموش نخواهد شد.

قم پایگاه اسلام و انقلاب است

آیت الله اعرافی همچنین در توصیه‌هایی به استاندار جدید قم گفت: به استاندار جدیدی که برای قم تعیین شده است تبریک و خیر مقدم می‌گوییم و در عین حال تأکید می‌کنیم که قم پایگاه اسلام و انقلاب است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و همه مردم و مسئولین در قبال قم فرهنگی و بزرگ مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و مسئولان باید به قم در تراز قم ایران و جهان نگاه کنند.

وی ادامه داد: قم در زمینه بهداشت و درمان مشکلات جدی دارد و در زمینه اشتغال و صنعت نیز دارای مشکلاتی است و در زمینه زیرساخت‌های گردشگری و زیارتی نیز کاستی‌های فراوانی دارد که امیدواریم مسئولان به آنها توجه جدی داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: همواره گفته شده است که دولت و مسئولان نباید به قم همانند یک شهر نسبت به سایر شهرها نگاه کنند بلکه قم برای کشور جهان اسلام است و باید توجه ویژه به آن داشت.

کد خبر 4503724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha