۱۷ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی خبرداد:

تلاش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان

تلاش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان

سرخس- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از برنامه ریزی و اجرای طرح های ویژه برای تامین آب مورد نیاز دریاچه بزنگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج همتی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از دریاچه بزنگان سرخس اظهار کرد: آب این دریاچه از بارندگی های سالانه و چشمه های کوچک حاشیه و کف دریاچه تامین می شود و تلاش می کنیم با بهسازی مسیل ها و جانمایی لوله های انتقال آب بتوانیم این دریاچه را احیاء کنیم. 

وی افزود: در این راستامقدمات تغذیه سفره های آبهای زیر زمینی اطراف با اقدامات بیولوژیک نیز با موفقیت انجام شده و واگذاری مدیریت این منطقه به بخش خصوصی دردست پیگیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان از نظر شرایط اکولوژیکی وزمین شناسی ارزش های مطالعاتی بسیاری را برای محققان فراهم کرده است و بهبود زیر ساخ تهای زیست محیطی ضمن نجات این دریاچه از نابودی ، می تواند آن را به یک منطقه اکوتوریستی حائز اهمیت تبدیل کند.

همتی تصریح کرد:طبیعت گردی باید بر مبنای چهار رکن اصلی ،کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی،احترام به فرهنگ مردم بومی، افزایش مزایای ناشی از گردشگری طبیعی برای مردم محلی و جلب رضایت طبیعت گردان استوار باشد.

وی بیان کرد: بازدید های آموزش محور از جاذبه های طبیعی درکشورهای توسعه محسوب می شود وباید با بهره گیری از اکوتوریسم و با جلب مشارکت جوامع محلی مانع از بحران های تهدید کننده اکوسیستم های طبیعی شویم.

کد خبر 4506876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha