۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶

جانشین فرمانده انتظامی مازندران:

۱۶۰ متهم قاچاق کالا در مازندران دستگیر شدند

۱۶۰ متهم قاچاق کالا در مازندران دستگیر شدند

ساری - جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریالی انواع کالاهای قاچاق در استان طی یک ماهه گذشته خبر داد و گفت: ۱۶۰ متهم به قاچاق کالا در این مدت دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به انهدام دو باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته اظهار داشت: ۱۶۰ متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مفخمی از کشف ۲۲ دستگاه لوازم برقی ، ۲۹ هزار لیتر سوخت ، ۲۳ تن برنج، ۵۰۰۰ لیتر گلاب و ۲۳ تن کود شیمیایی قاچاق در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی، ۱۴ هزارو ۹۰۰ عدد انواع دارو و ۲هزارو ۷۴۳ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

وی کشف ۱۰۰کیلو ماهی استخوانی و ۲۴ کیلو خاویار ، ۵ تن عدس، ۹۷ تن چوب جنگلی و ۲ تن ذغال قاچاق را از دیگر موفقیت های این طرح برشمرد.

مفخمی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

سرهنگ مفخمی با بیان این که پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی است،اذعان داشت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالااقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور می باشد،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 4521885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha