۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

توجه به بسته بندی صنایع دستی باعث توسعه بازار فروش می شود

توجه به بسته بندی صنایع دستی باعث توسعه بازار فروش می شود

زنجان-مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: توجه به بسته بندی صنایع دستی باعث توسعه بازار فروش صنایع دستی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خواجه‌بیدختی بعد از ظهر  چهارشنبه در آیین آغاز چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع‌دستی با  بیان اینکه ورود دانشگاه‌ها و رشته‌هایی چون طراحی در صنایع‌دستی موجب رشد و شکوفایی صنعت دستی در کشور شده‌ است، افزود: توجه به بسته بندی صنایع دستی باعث توسعه بازار فروش صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه ورود دانشگاه‌ها و رشته‌هایی چون طراحی در صنایع‌دستی موجب رشد و شکوفایی صنعت دستی در کشور شده‌ است، ادامه داد: برپایی چنین نشست‌هایی می‌تواند نقش موثری در طراحی‌های جدید و نوین در عرصه صنایع‌دستی داشته باشد. 

خواجه بیدختی با بیان اینکه ایران امروز در حال طی کردن روند صنعتی شدن است، گفت: در مسیر صنعتی شدن طبیعی‌ است که در حوزه هنر سنتی با آسیب‌هایی مواجه باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، افزود: وضعیت صنایع‌دستی ایران در قبل از انقلاب، رشد متعالی نداشت ولی بعد از انقلاب سعی شده است این مشکل تا حدی برطرف شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز با بیان اینکه صنایع دستی برای توسعه نیازمند توجه به مقوله استاندارد بسته بندی است، گفت: ۹۰  درصد محصولات صنایع‌دستی فاقد هرگونه بسته‌بندی بوده و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز برگرفته از سایر بسته‌بندی‌ها است و تنها ۶ درصد متناسب با محصول است.

یحیی رحمتی با اشاره به اینکه موضوع بسته‌بندی و تولید از اهمیت ویژه‌ای در بحث صنایع‌دستی برخوردار است، افزود: با رونق بسته‌بندی درست در حوزه صنایع‌دستی، قطعا شاهد افزایش فروش محصول و ارزآوری برای کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دست‌ساخته انسانی به‌عنوان شناسنامه و سند در دوره خودشان یک سند تاریخی محسوب می‌شوند، ادامه داد: صنایع‌دستی یکی از دستاوردهایی است که قضاوت‌های تاریخی منتسب به آن دوره تاریخی را آسان می‌کند. 

کد خبر 4548100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha