۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶

توسط نشر ققنوس؛

کتاب راه و روش‌های استدلال و پیروزشدن در بحث چاپ شد

کتاب راه و روش‌های استدلال و پیروزشدن در بحث چاپ شد

کتاب «راز و رمز استدلال و مجاب‌کردن دیگران» نوشته اریک فُر _ژُر با ترجمه پیمان حسینی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «راز و رمز استدلال و مجاب‌کردن دیگران» نوشته اریک فُر _ژُر به‌تازگی با ترجمه پیمان حسینی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۶ چاپ شده است.

مخاطب در این کتاب با ابزارهای مؤثر و قطعی برای اثبات نظرش، رد استدلال دیگران و دوباره سر پا شدن در برابر مخاطبانش روبرو می‌شود. نویسنده کتاب سعی کرده به کمک تکنیک‌ها و مثال‌های عینی و ملموس، تشخیص انگیزه‌های پنهانی هر شخص را برای مخاطب کتابش آسان کند. به این‌ترتیب خواننده این کتاب موفق می‌شود استدلال‌هایش را با هر یک از این عوامل تطبیق دهد. فهرست انواع مخالفت‌ها و موانعی که با یا بدون حسن‌نیت در تقابل با خواننده کتاب هستند، در این اثر گردآوری شده است؛ از زاویه حمله و جملات تأثیرگذار تا ابزارهای مهیب ضدکنترل‌شدن.

مطالب این کتاب در ۶ فصل اصلی گردآوری شده‌اند که همگی به‌طور ثابت این ۳ بخش را دارند و مطالب را در ۳ بخش مورد نظرشان جا داده‌اند: کلیدهای تغییر، چرا باید تغییر کرد؟، در هر صورت تلاشتان را بکنید.

فصول اول تا ششم کتاب هم به ترتیب عبارت‌اند از: مهارت یافتن در استدلال: چهار راه برای رسیدن به اهداف، بهره‌بردن از انگیزه‌های بنیادی، مهارت یافتن در گفتگو، چگونه ابراز وجود کنم؟، وقتی دیگری مانع است… چگونه از پس موانع برآییم، اگر باز هم موفق نشدم چه کنم؟ چند روش نه‌چندان شرافتمندانه.

در این کتاب تعدادی تمرین هم آمده که به‌ترتیب درج در کتاب، عبارت‌اند از: سفر در رانه‌ها، یک مسئله در مورد رابطه، مرور و یادآوری موانع، مسئله زمان‌بندی، نیاز ارتباطی شما چیست، قدرت و نفوذْ به دور از نزدیکانم، همین که از این روش استفاده کنید خوب است!، جرئت‌ورزی خود را محک بزنید، پاکسازی مین، ترس را ارزیابی کنیم، مهار کردن، شما چه نوع قربانی‌ای هستید، شما چه نوع کنترل‌کننده‌ای هستید.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

مهارت در مجاب کردن، پیش از هرچیز، منوط به شخصیت برجسته، کاریزما و اعتمادبه‌نفس فرد است. قدرت سخنوری پس از این‌ها قرار می‌گیرد.

فقط این‌که شخصیت برجسته و کاریزما را نه از کتابی می‌توان آموخت… نه از جای دیگر. ما یا آن‌ها را داریم یا نداریم!

خبر خوب این‌که اعتمادبه‌نفس را می‌توان خلق کرد. خصوصاً این‌که ما این‌جا در قلمرو ارتباطاتیم و نه در حوزه رشد و توسعه شخصی. وقتی استدلال می‌کنیم، باید از خود اعتمادبه‌نفس نشان دهیم نه این‌که حتماً آن را از قبل داشته باشیم.

مطمئناً، سه تکنیکی که در این فصل با آن‌ها آشنا می‌شویم از روش‌های خودشناسی است. ما صرفاً نگاهی اجمالی به اسرار آن‌ها می‌اندازیم، فقط به اندازه‌ای که به ما کمک کنند تا از استدلال‌هایمان دفاع کنیم.

اولین تکنیکْ مولفه‌ای از کتاب عصر انسانی اثر ویل شوتس است: سه ترس اجتماعی: ترس از نادیده گرفته شدن، طرد شدن، و تحقیر شدن. خواهیم دید که این ترس‌ها چگونه در ما ظاهر می‌شوند و این‌که چگونه با آن‌ها معامله کنیم تا سدِ راهِ روابط ما نشوند.

سپس، از شما دعوت می‌شود تا به وسیله خودآزمایی‌ای، که در پایان فصل قرار دارد، جایگاه خود را در بین چهار بُعد ابراز وجود مشخص کنید. خواهیم دید که این ترس‌ها چگونه ما را به سمت شهامت نداشتن برای… یا برعکس، تحمیل نظرمان به دیگران هدایت می‌کنند، و خواهیم دید که چگونه عمل کنیم تا به تعادل درست «همتراز و سربه‌سر» برسیم.

و در نهایت، روش ارتباط بدون خشونت، که مورد علاقه مارشال روزنبرگ بوده است، ابزارهای مؤثری در اختیار ما قرار می‌دهد تا خواسته‌هایمان از اطرافیانمان را با ظرافت و اقتدار بیان کنیم.

این کتاب با ۱۹۱ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4582923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha