۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۳۸

رضایی کوچی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

کیفیت پایین پروژه‌های عمرانی علت تخریب جاده‌ها و پل‌ها

کیفیت پایین پروژه‌های عمرانی علت تخریب جاده‌ها و پل‌ها

رئیس کمیسیون عمران گفت: کیفیت پایین اجرای پروژه‌های عمرانی عامل تخریب پل‌ها و جاده‌ای در سیل اخیر شده است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی حادثه سیل اخیر با حضور وزیر نیرو و مدیران سازمان مدیریت بحران گفت: وزارت نیرو موظف به حفظ حریم و لایروبی رودخانه‌ها بوده است. مشکل سیل اخیر ناشی از تصرف بستر رودخانه‌ها و عدم لایروبی رودها بوده است و وزارت نیرو وظایف خود در حفاظت از رودخانه‌ها را انجام نداده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: علت طغیان رودخانه‌ها حتی در پایین دست کرخه و کارون تصرف حریم رودخانه هاست. به نحوی که به مقدار طبیعی نیز امکان عبور آب از رودخانه‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: وزارت نیرو باید بررسی کند که به چه علت این وظایف انجام نشده است.

وی با اشاره به خرابی پل‌ها و جاده‌ها در اثر سیل، گفت: پل‌ها و جاده‌ها نباید به این راحتی تخریب می‌شدند. باید در کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی دقت شود. در حال حاضر کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی پایین است و همین امر موجب خرابی پل‌ها و جاده‌ها شده ست.

رضایی کوچی با انتقاد از نحوه مدیریت بحران گفت: توزیع اقلام در مناطق سیل زده و بحران زده به خوبی انجام نمی‌شود و به نظر می‌رسد از قبل مدلی برای مدیریت بحران وجود نداشته است و در صحنه برای مدیریت بحران تصمیم گیری شده و مدیران نیز دچار دستپاچگی هستند.

وی تصریح کرد: فعلاً تاکید مجلس بر خدمت رسانی به سیل زدگان است و پس از ساماندهی سیل زدگان، کمیسیون عمران وارد عمل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران گفت: کمیسیون عمران طبق ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی، گزارشی از سهل انگاری‌های و کوتاهی دستگاه‌هایی اجرایی که منجر به تخریب‌ها و سیل شده است به صحن علنی ارائه می‌کند.

وی گفت: ۹ نفر از اعضای کمیسیون عمران به استان‌های خوزستان، لرستان برای بررسی وضعیت سیل زدگان سفر کرده اند.

کد خبر 4585314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha