۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

آموزش مفاهیم دینی به کودکان استان سمنان نیازمند یک راهبرد است

آموزش مفاهیم دینی به کودکان استان سمنان نیازمند یک راهبرد است

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آموزش مفاهیم دینی به کودکان استان نیازمند یک راهبرد اصولی است، گفت: اگر هم‌گرایی محور اصلی این راهبرد باشد قطعاً موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری در دیدار ظهر شنبه خود با خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود با بیان اینکه آموزش مفاهیم دینی به کودکان نیازمند یک راهبرد اصولی است، ابراز داشت: باید همدلی ویژه‌ای در این زمینه در بین مسئولان به خصوص مسئولان نهادهای فرهنگی چون آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و … وجود داشته باشد.

وی ترویج نماز، فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر در حوزه کودکان و نوجوانان نیازمند به آموزش و آگاه‌سازی است، افزود: باید در راستای الگوسازی برای نسل جوان جامعه بیش از گذشته بکوشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: هم‌گرایی در راهبرد آموزش مفاهیم دینی به کودکان می‌تواند با ایجاد یک شورای غیر رسمی و با تعامل بیشتر کانون پرورش فکری و سایر نهادها مانند آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، نهاد کتابخانه ها، ارشاد اسلامی و … صورت گیرد.

شکری با بیان اینکه کودکان آزادانه و بدون اجبار عضو کانون پرورش فکری می‌شوند و با اشتیاق در برنامه‌ها حضور می‌یابند و این یک ویژگی بارز در کانون است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت عظیم در راستای تربیت نسلی صالح استفاده کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به تمایز آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، گفت: آموزش غیر رسمی و انتقال غیر مستقیم مفاهیم و پیام‌های تربیتی به مخاطبان کودک و نوجوان مهمترین تمایز این دو نهاد است.

نبی الله خدابخشی افزود: مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با اجرای فعالیت‌های دینی و اسلامی اعضای کودک و نوجوان را به‌صورت غیر مستقیم در قالب قصه‌گویی، روخوانی و معرفی کتاب، نمایش فیلم و…، با احکام اسلامی و مفاهیم قرآن آشنا می‌کنند.

کد خبر 4589328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha