۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان:

مبنای فعالیتهای کانون پرورش فکری حرکت در مسیر توصیه‌های رهبری است

مبنای فعالیتهای کانون پرورش فکری حرکت در مسیر توصیه‌های رهبری است

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان مبنای فعالیتهای کانون را حرکت در مسیر توصیه های رهبری دانست و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از اولویت های این نهاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار ضیایی ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان که در دفتر وی در برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد تخصصی فعال در حوزه کودک و نوجوان نیازمند بهره‌گیری از ایده‌های نو و سازنده است.

ضیایی با اشاره به اساس شکل‌گیری و اولویت‌های کانون، افزود: کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان با تکیه بر اعتماد جامعه، از رسالت‌های این نهاد فرهنگی است.

وی ادامه داد: نگاه دینی و ارائه خدمات فرهنگی مؤثر به مخاطبان، رویکرد مثبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ادامه با بیان اینکه مبنای فعالیت‌های کانون حرکت در مسیر توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون توجه به فرهنگ مطالعه است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر یکی از محورهای فعالیت و دستاوردهای مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزایش مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، کتابخانه های پستی و راه‌اندازی مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) است.

ضیایی تعامل گسترده با دستگاه‌های اجرایی در راستای صیانت از حقوق کودکان، همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون و تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری، استقبال گسترده مخاطبان از کارگاه‌های مربیان مراکز، تثبیت جایگاه این مجموعه در حوزه قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و توجه ویژه به آشنا سازی نسل کودک و نوجوان با دستاوردهای هشت سال دفاع‌مقدس را از جمله موفقیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان در سال گذشته عنوان کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های این نهاد در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان و نوجوانان و همچنین، بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای سال جاری است.

کد خبر 4597316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha