۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵

فرماندار شاهرود:

هرگونه فعالیت در معدن بوکسیت تاش خلاف قانون است

هرگونه فعالیت در معدن بوکسیت تاش خلاف قانون است

شاهرود - فرماندار شاهرود بابیان اینکه منافع زودگذر معدن بوکسیت تاش نباید همه منافع مردم شاهرود را به خطر بیندازد، گفت: هرگونه فعالیت این معدن خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم محمدی ظهر یک‌شنبه در دیدار با موثران و فعالان محیط‌زیست شاهرود با محوریت معدن بوکسیت تاش شاهوار به میزبانی سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان، ضمن بیان اینکه هر گونه فعالیت این معدن خلاف قانون است، ابراز داشت: سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و با تلاش و پیگیری فعالان محیط‌زیست، مردم و بخشی دولت اواخر اسفندماه سال گذشته معدن تعطیل موقت اعلام شد.

وی ضمن بیان اینکه این اتفاق تعطیلی معدن به نفع همه مردم صورت گرفت، افزود: تاریخ ۱۹ اسفندماه زمان تمدید قرارداد فعالیت این معدن بود که با فشارهای واردشده و پیگیری‌های به عمل‌آمده به عنوان نماینده قانون تعطیلی آن از سوی فرمانداری اعلام شد.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۷ بازه زمانی هشت روز با بحران برف و کولاک مواجه بودیم، ابراز داشت: در همان بحبوحه این بحران‌ها بحث معدن بوکسیت تاش مجدد با استاندار سمنان مطرح و مقرر شد در شورای معادن استان مستندات برای رفع ابهامات ارائه شود.

محمدی بابیان اینکه اجرای تمدید قرارداد معدن بوکسیت تاش بدون رفع ابهامات به ضرر دولت خواهد بود، تصریح کرد: طی بازدید در اولین بارندگی تاش اعلام کردیم که منافع زودگذر معدن بوکسیت تاش نباید همه منافع مردم را به خطر اندازد.

وی بابیان اینکه به عنوان نه فرماندار بلکه کسی که بر سر سفره این مردم است بر مواضع حمایت از شاهوار ایستادم، اضافه کرد: در ایام فروردین معاون سیاسی استاندار به شاهرود آمد و علیرغم بارش باران و سیل ایشان را به منطقه تاش بردیم تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرند که در این دیدار گزارش‌های خوبی نوشته شد.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه طبق گزارش‌ها معدن بوکسیت تاش شاهوار تا اواخر فروردین امسال فعالیت داشته است، ابراز داشت: اسنادی مبنی بر صدور مجوز فعالیت این معدن ارائه نشده اما در بازدید معاونان استاندار و سایر مسئولان بعدازآن برای این کار هر چه قانون حکم کند همان اجرایی خواهد شد.

محمدی بابیان اینکه هر روز گزارش‌های شکار در این منطقه به گوش می‌رسد، افزود: علاوه بر قانع کردن مسئولان خود مردم بومی و محلی نیز می‌بایست بیشتر در جریان این موضوع واقع شوند لذا جوامع فعال محیط زیست در این بخش نیز ورود افزون‌تری داشته باشند.

کد خبر 4614814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha