۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

در راستای ارتقای کیفیت انتشار مقالات؛

فهرست مجلات دارای اعتبار و نامعتبر دانشگاه آزاد به‌روز شد

فهرست مجلات دارای اعتبار و نامعتبر دانشگاه آزاد به‌روز شد

پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به به‌روزرسانی فهرست «مجلات دارای اعتبار» و «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای کیفی‌سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و اهمیت آن در رتبه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح ملی و بین‌المللی، در پی ارائه فهرست «مجلات دارای اعتبار» و «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» در دی ماه ۱۳۹۷، پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به به‌روزرسانی این فهرست کرده که به ترتیب با کدهای ۹۸/۲ و ۹۸/۲۰ در وب سایت به نشانی http://rsh.rvp.iau.ir برای بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی ارائه شده است.

فهرست مجلات دارای اعتبار، حاصل هم‌اندیشی و همکاری با صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی هیئت ممیزه و متخصصانی از دانشگاه‌های دولتی و با در نظر گرفتن بخشنامه‌های مرتبط با دانشگاه است.

این فهرست شامل چهار مجموعه با تفکیک موضوعی و جمعاً دارای ۲۰۹۰۴ عنوان مجله به شرح زیر است:

Arts & Humanities Citation Index

Social Sciences Citation Index

Science Citation Index Expanded

Emerging Sources Citation Index

در این زمینه با توجه به لزوم و اهمیت ارائه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجلات معتبر، جلسات کمیته تخصصی اعتبارسنجی نشریات علمی هر سه ماه یک بار تشکیل خواهد شد و نتایج حاصل از آن به اطلاع واحدهای دانشگاهی، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کلیه نویسندگان مقالات علمی خواهد رسید.

همواره جدیدترین نسخه فهرست مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته و این فهرست ملاک تشخیص خواهد بود.

کلیه موارد موجود در اطلاعیه مورخ ۹۷/۱۰/۲۵ (به‌روزرسانی فهرست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر و معرفی فهرست مجلات دارای اعتبار) که به اطلاع تمام واحدهای دانشگاهی رسیده، به قوت خود باقی بوده و همچنان ملاک عمل خواهد بود. در صورت عدم توجه به فهرست مذکور، تمام مسئولیت بر عهده نویسنده خواهد بود.

کد خبر 4635944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha