۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۳

معاون امور جوانان تاکید کرد

لزوم بیمه شدن خدمات مشاوره

لزوم بیمه شدن خدمات مشاوره

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: درخواست ما این است که آموزش ازدواج اجباری شود و جوانان تنها با گذراندن دوره های آموزش رایگان امکان ازدواج داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان روز دوشنبه در هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان درباره آموزش‌های مرتبط با ازدواج جوانان افزود: ما زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم، اما باید از سوی جوانان نیز استقبال صورت گیرد و این گلایه را داریم که با وجود این زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات آموزش رایگان استقبال خوبی از سوی جوانان انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای آموزش‌های ازدواج در بحث سرباز مهارت نیز ورود کرده‌ایم، افزود: در این بخش آموزش‌هایی از قبیل مهارت‌های زندگی، ازدواج و شناخت فردی به سربازان ارائه می‌شود. ما در پادگان‌ها هم دوره آموزشی را آورده ایم اما باید استقبال از سمت مردم صورت گیرد.

تندگویان ادامه داد: البته یکسری مشکلات هم در این زمینه داریم. درخواست ما این است که آموزش‌های ازدواج اجباری شود و جوانان قبل از اینکه دوره‌های مشاوره رایگان را پشت سر نگذارند، امکان ازدواج برای آنها وجود نداشته باشد. به این ترتیب این اتفاق باعث می‌شود تا زوجین هرطور شده به مراکز مشاوره رایگان مراجعه کنند. البته این مساله هنوز اجباری نشده و به صورت اختیاری است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در خصوص مشاوره ازدواج مشکلات دیگری نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیمه خدمات مشاوره از درخواست‌های ما و مشاوران این حوزه است. وقتی مراجعه کننده تحت پوشش بیمه قرار نگیرد، در واقع ادامه مراجعه به لحاظ مبالغی که باید پرداخت کند، سخت خواهد بود. تا این موضوع حل نشود، برنامه آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج اثرگذار نخواهد بود. استقبال باید از سوی جوانان صورت بگیرد و اجباری شود و دستگاه‌های دیگر نیز هم افزایی لازم برای سهولت در این مسیر را ایجاد کنند.

کد خبر 4650083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha