۸ تیر ۱۳۹۸، ۹:۳۹

معاون استاندار کرمانشاه:

تعزیرات باید با افزایش غیرمتعارف اجاره‌بها برخورد کند

تعزیرات باید با افزایش غیرمتعارف اجاره‌بها برخورد کند

کرمانشاه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، تعزیرات حکومتی را مسئول برخورد با افزایش غیرمتعارف اجاره‌بها دانست و گفت: آژانس های املاک غیرمجاز پلمب می شوند.

مهرداد سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش بی رویه و خارج از عرف اجاره بهای مسکن، این موضوع را سبب ایجاد ناراحتی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال یافتن راهکارهایی منطقی برای کاهش این معضل هستیم.

وی افزود: به این منظور تا کنون چندین جلسه را به ریاست استاندار برگزار کردیم و بسیاری از عواملی که در این امر دخیل هستند را بررسی کردیم و پیگیر موضوع شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، عملکرد برخی آژانس‌های املاک که بدون توجه به قوانین کار می‌کنند را یکی از مهم‌ترین عواملی برشمرد که این گرانی‌ها را رقم زده هستند.

سالاری دلال بازی را یکی دیگر از مهمترین عوامل افزایش قیمت مسکن دانست و بیان داشت: این افزایش بی رویه قیمت مسکن داد مردم را درآورده و سبب شده مردم نگران اجاره بهای سنگین مسکن باشند.

وی خاطر نشان کرد: اغلب مالکان مساکن نیز بدون هیچ قاعده و قانونی و بر اساس سلایق شخصی، قیمت فروش یا اجاره مسکن را تعیین می‌کنند، لذا لازم است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بر این اساس تیمی تشکیل شده که در رأس آنها تعزیرات حکومتی وظیفه دارد با گران فروشی مقابله کند چرا که مبارزه با گران فروشی یک نوع خدمت است که باید درست انجام شود.

سالاری بیان داشت: سازمان تعزیرات حکومتی باید نقش مؤثری در کنترل بازار مسکن و مدیریت بازار اجاره داشته باشد.

وی تصریح کرد: به آژانس‌ها اعلام شده فایل‌هایی که خارج از عرف هستند را از لیست خارج کنند و در این خصوص تعزیرات حکومتی هم کنترل می‌کند تا مواردی که خارج از عرف باشد با آن آژانس‌ها برخورد کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین دادستان با مواردی که از روی عمد قیمت‌ها را بالا می‌برند و با درج قیمت‌ها قصد اختلال در بازار را دارند برخورد خواهد کرد.

سالاری اذعان داشت: آژانس‌های املاکی هستند که فاقد پروانه کسب و کار هستند و قرار شد اتحادیه این آژانس‌های املاک را پلمب و با آنها برخورد کند.

وی ادامه داد: آژانس‌های رسمی از دستورات و قوانین پیروی می‌کنند، اما آژانس‌های غیررسمی از قوانین تبعیت نمی‌کنند و اکثر مشکلات ما هم از این منظر است.

وی فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم بیان کرد و افزود: ما مردمی داریم که در بحث زلزله و سیل کمک کردند و حالا نیز در بحث مستاجرین با راه اندازی چندین کمپین افزایش قیمت و اجاره بها مسکن را یک نوع ظلم به هموطنان می‌دانند و این کار خوبی است که می‌تواند بسبار مؤثر باشد.

این مسئول راه اندازی کمپین حمایت از مستاجرین را کار خوبی دانست و افزود: امیدواریم با حمایت و فعال شدن این نهادهای مردمی بتوانیم این شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 4653194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha