۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۸

رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش خبر داد

چگونگی برگزاری آزمون جذب مدرسین آموزش خانواده در مدارس

چگونگی برگزاری آزمون جذب مدرسین آموزش خانواده در مدارس

رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش هدف ار برگزاری آزمون جذب مدرسین آموزش خانواده را تلاش برای بالا بردن آگاهی خانواده دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث جهانگرد از برگزاری مستمر و سالانه آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده خبر داد و در رابطه با جزئیات برگزاری این آزمون گفت: فرهنگیان رسمی یا پیمانی یا اعضای هیئت علمی دانشگاه که علاقه مند به مسائل خانواده و تربیت فرزند هستند می توانند در این آزمون شرکت کنند. امسال ۴ هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب داشتیم که به احتمال زیاد هزار نفر انتخاب خواهند شد. این یک آزمون سراسری است که در کل کشور برگزار می شود و در ادارات کل استان ها یک حوزه امتحانی داریم.

وی افزود: پس از مرحله آزمون، نوبت به مرحله مصاحبه می رسد که در این مرحله معیارهای مختلفی برای جذب مدرس وجود دارد؛ سپس یک دوره آموزشی برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهیم کرد و پس از آن می توانند به عنوان مدرس آموزش خانواده فعالیت کنند.

جهانگرد هدف اساسی مدرسان را کمک به خانواده در تربیت فرزند عنوان کرد و افزود: پدر و مادر جوانی که برای اولین بار فرزندشان را به مدرسه می فرستند، نمی‌دانند که چطور با مدرسه تعامل داشته باشند، چطور مسائل درسی فرزند را پیگیری کنند و از همه مهم‌تر آسیب‌های اجتماعی را نمی‌شناسند و از آن‌ها مطلع نیستند. همین بی‌اطلاعی از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند زمینه گرفتار شدن فرزندشان در دام برخی مشکلات را فراهم کند.

رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد که آموزش‌های نظام‌مند مانند آموزش خانواده، از سوی افرادی که در بدنه آموزش و پرورش هستند و درباره مسائل روز، توان علمی و آگاهی دارند، می‌تواند تا حد قابل توجهی به خانواده ها در امر تربیت فرزند کمک کنند.

کد خبر 4654072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha