۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۲

نشر نی برگزار می‌کند

جلسه بررسی و معرفی کتاب «تهران – ۵۶» با حضور محسن حبیبی

جلسه بررسی و معرفی کتاب «تهران – ۵۶» با حضور محسن حبیبی

جلسه بررسی و معرفی کتاب «تهران – ۵۶» با حضور نویسندگان کتاب و محسن حبیبی سه‌شنبه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشر نی جلسه نقد و بررسی کتاب «تهران ۵۶» با عنوان فرعی «سیمای تهران در پژوهشی فراموش‌شده» نوشته محسن گودرزی و آرش نصر اصفهانی را از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ روز سه شنبه ۱۱ تیر برگزار می‌کند.

در این نشست محسن حبیبی و همچنین نویسندگان کتاب برای مخاطبان سخنرانی خواهند کرد.

در معرفی کتاب «تهران – ۵۶» آمده است: «تهران در آستانه‌ی انقلاب در چه وضعیتی قرار داشت، مشکلات اصلی و علل آن کدام بود؟ «شورای نظارت بر گسترش شهر تهران» در گزارشی در سال ۱۳۵۶ به این پرسش‌ها پرداخت. تهران ۵۶ نسبت به توسعه‌ی نامتوازن، تعمیق نابرابری و کم‌اثری سیاست‌های موجود هشدار می‌دهد و بر لزوم تغییر در الگوی توزیع ثروت در سطح کشور و چگونگی سازماندهی نظام مدیریت شهری تأکید می‌کند و تصویری از آینده‌ی تهران را در صورت تداوم روندهای جاری برابر خواننده می‌گذارد. اکنون که چهل سال از انتشار این گزارشِ فراموش‌شده می‌گذرد، شهر تهران همچنان با مشکلاتی از قبیل تأمین درآمد پایدار، نظام حکمرانی شهری متناسب با تحولات شهر و تنزل کیفیت زندگی مواجه است. نویسندگان گزارش معتقدند مشکلات تهران راه‌حل بوروکراتیک ندارند و به‌صراحت اعلام می‌کنند که برنامه‌ریزی، امری سیاسی است و راه‌حل را باید در مشارکت واقعی مردم، توسعه‌ی نهادهای اجتماعی و تغییر سیاست‌های کلان و درپیش‌گرفتن توسعه‌ی متوازن جست‌وجو کرد.»

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در ساعت اعلام شده به آدرس خیابان فاطمی، خیابان رهی معیری، نبش خیابان فکوری، پلاک ۲۰ مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد است.

کد خبر 4654384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha