۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی:

۳۲۰میلیارد تومان مالیات طی سال ۹۸ باید در خراسان جنوبی وصول کنیم

 ۳۲۰میلیارد تومان مالیات طی سال ۹۸ باید در خراسان جنوبی وصول کنیم

بیرجند- مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت:سال ۹۸ براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی باید ۳۲۰ میلیارد تومان مالیات وصول کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نباتی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فراخوان برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مؤدیان حقیقی و حقوقی در طی دو مرحله در خردادماه و تیرماه صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خرداد ماه فراخوان برای تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی مؤدیان حقیقی و در تیرماه (فاصله اول تا سی و یکم تیرماه سال جاری) نیز فراخوان برای مؤدیان حقوقی است.

نباتی با اشاره به بحث مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، ادامه داد: در مورد مالیات های برارزش افزوده طبق قانون ۷۰ درصد آن به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد آن به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از سال ۸۷ تاکنون در خراسان‌جنوبی حدود ۳۹۸ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری کمک شده است.

کمک ۱۹ میلیاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در سه ماه نخست سال ۹۸ نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده ۱۹ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری کمک شده است.

نباتی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در زمینه سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان‌جنوبی در راستای تأمین درآمدهای مالیاتی کشور اظهار کرد: در سال گذشته این سهمیه برای خراسان‌جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان بود که حدود ۲۴۰ میلیارد تومان آن وصول شد.

وی با اشاره به اینکه امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان‌جنوبی در راستای تأمین درآمدهای مالیاتی ۴۷ درصد اضافه شده است، بیان کرد: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در سال جاری باید ۳۲۰ میلیارد تومان مالیات وصول کنیم.

افزایش ۹ درصدی اظهار نامه‌های مؤدیان حقیقی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته برای مالیات‌های سال ۹۶ حدود ۲۷ هزار اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مشاغل داشته‌ایم که امسال با ۹ درصد افزایش به ۲۹ هزار اظهارنامه رسیده است.

نباتی بیان کرد: اظهار نامه اشخاص حقوقی نیز در سال گذشته برای مالیات‌های سال ۹۶ دو هزار و ۵۰۰ اظهار نامه بوده که در سال جاری تاکنون فقط به ۱۲۵ مورد رسیده است و امیدواریم مؤدیان مالیاتی این بخش تسلیم اظهارنامه های خود را به روزهای پایانی تیرماه موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه اظهار نامه مالیاتی صاحبان املاک در سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ مورد بوده، افزود: این میزان در سال جاری به پنج مورد تاکنون رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی یادآور شد: وصول درآمد مالیاتی از محل مالیات مستقیم و غیر مستقیم نیز در سه ماهه سال جاری ۵۸ میلیارد تومان بوده است.

نباتی با اشاره به اینکه همکاری اداره امور مالیاتی و شرکت‌ها و فعالان اقتصادی به صورت دو طرفه است، گفت: عادلانه نیست که از حقوق معمولی یک کارمند به صورت دقیق مالیات اخذ شود ولی یک شرکت با درآمدهای فراوان زیر بار ادای تعهد خود در حوزه مالیات نمی‌رود.

کد خبر 4659762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha