۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش:

کسب فنون مهارتی، تجلی ذوق هنری را در پی خواهد داشت

کسب فنون مهارتی، تجلی ذوق هنری را در پی خواهد داشت

معاون آموزش متوسطه در آئین اختتامیه جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش دخترانه کشور کسب فنون مهارتی توسط دانش آموزان را موجب تجلی ذوق هنری در آن‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کمرئی در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره هنرجویان دختر سراسر کشور که امروز در شهر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌های جوانان و نوجوانان اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و تأکیدات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ریاست‌جمهور برای تقویت حوزه‌های مهارتی، عزم عمومی در این زمینه شکل‌گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی شناسایی استعدادها و ارزیابی مهارت‌های هنرجویان و دانش آموزان است همان‌طوری که در فلسفه اهداف تربیتی ابتدا کشف استعداد و سپس آموزش فن و مهارت و تکنیک خاص مطرح می‌شود.

وی ترویج هنرهای اصیل اسلامی و معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را از دیگر اهداف این جشنواره معرفی کرد و افزود: تعالی هنر با عنوان پدیده‌ای ارزشمند که تعالی جامعه و همچنین انباشت خزانه هنری کشور را در پی خواهد داشت سرمایه‌گذاری در این حوزه به شمار می‌رود که بدون توجه به این حوزه تضمینی برای توسعه هنری وجود نخواهد داشت.

کمرئی نقش هنر را در بستر زمان با عنوان زبان مشترک انسان‌ها قلمداد و عنوان کرد: هنرجویان باید بامطالعه آثار و مسائل حوزه هنری، رابطه هنر را باارزش‌های اخلاقی، اقتصاد، فرهنگ و فناوری تبیین کرده و برای کیفیت‌بخشی و بسترسازی اهداف هنری، قابلیت خود را بالا ببرند تا اثری ماندگار و تأثیر گزار را خلق کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد حوزه هنری کشف استعداد هنرجویان مهم‌تر از کسب مهارت فن و فن شناخته‌شده چراکه موضوع مهارت بعد از استعداد معنا پیدا می‌کند درواقع وجود ذوق هنری تجلی هنر را با کسب فن یا مهارتی خاص به زیبایی ترسیم کرده و این پدیده را به تکامل می‌رساند.

کد خبر 4663516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha