۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۳

رئیس بهزیستی شاهرود مطرح کرد:

انتظار برای فرزندخواندگی در شاهرود ۴ الی ۵ سال است

 انتظار برای فرزندخواندگی در شاهرود ۴ الی ۵ سال است

شاهرود-رئیس بهزیستی شاهرود، بابیان تنها شیرخوارگاه استان سمنان در شاهرود قرار دارد،گفت: ازهمه شهرهای استان برای فرزندخواندگی به شاهرود مراجعه می‌شود لذا پروسه آن، چهارتا پنج سال طول می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جهان‌سیر صبح پنج‌شنبه در نشست شورای اداری شاهرود که با حضور مسئولان در فرمانداری شهرستان برگزار شد، ضمن بیان اینکه اداره بهزیستی شاهرود در زمینهٔ توان‌بخشی، رسیدگی به معمولان، سالمندان بیماران روانی مزمن خدمات ارائه می‌کند، تأکید کرد: در این شهرستان همچنین سه هزار و ۲۳۰ معلول شناسایی‌شده که به ۶۰۰ نفر از آن‌ها ماهانه ۳۸۰ میلیون ریال به‌عنوان مستمری پرداخت می‌شود.

وی افزود: سه مراکز شبانه‌روزی در شاهرود زیر نظر بهزیستی فعال است که مرکز بیماران روانی مزمن در روستای قلعه‌نو خالصه یکی از این مراکز است در شاهرود همچنین یک آسایشگاه سالمندان بزرگ و مرکز شبانه‌روزی دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال در این شهرستان وجود دارد.

پرداخت مستمری به ۴۱۱ زن سرپرست خانوار

رئیس بهزیستی شاهرود گفت: مراکز روزانه توان‌بخشی کار رسیدگی و درمان بیماران و معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی و شنوایی را انجام می‌دهند که هفت مرکز در شهرستان شاهرود در این زمینه مشغول به کار هستند، همچنین تنها مرکز خانواده، کودک و شنوایی استان سمنان در شهرستان شاهرود فعال است.

جهان‌سیر بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های معلولان امروز مسائل مرتبط با معماری شهری است، تأکید کرد: بهزیستی همچنین دبیر کمیته مناسب‌سازی معابر و معماری شهری است که در طول سال با برگزاری جلساتی سعی در بهبود فضاهای شهری برای معلولان به‌خصوص معلولان حرکتی و جسمی، نابینایان و … با همکاری نهادهایی مانند فرمانداری و شهرداری و… دارد.

وی در ادامه و بابیان اینکه در حوزه اجتماعی بهزیستی شاهرود رسیدگی به زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارد، تأکید کرد: ۴۱۱ خانوار شاهرودی که زنان سرپرستی آنان را بر عهده‌دارند و ماهانه ۲۶۰ میلیون ریال مستمری را دریافت می‌کنند، از سوی دیگر مواردی نیز وجود دارند که به‌صورت تک موردی نیز به زنان سرپرست خانوار، مطلقه، همسر زندانیان یا همسر افراد ازکارافتاده، کمک می‌شود که تعدادشان در شاهرود ۵۲۲ مورد بوده است.

ارائه خدمات اجتماعی بهزیستی در شاهرود

رئیس بهزیستی شاهرود درباره خدمات اجتماعی این اداره، گفت: اورژانس اجتماعی دارای سه فعالیت شاخص است، نخست تلفن رایگان ۱۲۳ برای پایگاه خدمات اجتماعی که کودکان خیابانی، کار، خانه سلامت، ندای آرامش، مشاوره، خشونت و … را صورت می‌دهد.

جهان‌سیر در دیگر بخش سخنان خود گفت: در استان سمنان فقط یک شیرخوارگاه آن هم در شاهرود وجود دارد در نتیجه برای فرزندخواندگی از همه شهرهای استان باید به شاهرود مراجعه شود در نتیجه این امر یک دوره زمانی بسیار طولانی انتظار را برای خانواده‌های متقاضی رقم می‌زند که معمولاً چهارتا پنج سال طول می‌کشد.

وی افزود: شرایط فرزندخواندگی در سال گذشته فقط برای ۱۳ خانواده احراز شد که نشان می‌دهد این شرایط دشوار هستند برای مثال باید زوجین حداقل ۳۵ ساله باشند، از زمان ازدواجشان پنج سال گذشته باشد و ناباروری آن‌ها به تأیید متخصصان رسیده باشد.

کد خبر 4669744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha