۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳

معاون امور عمرانی فرماندار شاهرود:

۱۹ پروژه از محل سفر رئیس جمهور در شاهرود تعریف شده است

 ۱۹ پروژه از محل سفر رئیس جمهور در شاهرود تعریف شده است

شاهرود - معاون امور عمرانی فرماندار شاهرود با بیان اینکه ۱۹ پروژه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به این شهرستان تعریف شده است، گفت: این طرح‌ها تا سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ترکمانی صبح پنج شنبه در سومین جلسه شورای اداری شاهرود با حضور رئیس سازمان عشایری به میزبانی سالن جلسات فرمانداری، درباره اعتبارات شهرستان، بیان کرد: در سال ۹۷ شاهد سفر رئیس جمهور به شاهرود بودیم که این امر توانست به اعتبارات شهرستان نیز کمک کند و لذا سبب شد تا بتوانیم ۱۹ پروژه را تعریف کنیم که قرار است در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه برای ۱۹ پروژه سفر رئیس جمهور در شاهرود ۳۳۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: خوشبختانه در این سفر اعتبارات خوبی از طریق راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی و فرودگاه بین المللی شاهرود اختصاص یافته است.

معاون فرماندار شاهرود گفت: در سفر رئیس جمهوری همچنین اعتبارات گلوبالی نیز مصوب شد که این اعتبارات در قالب ۱۴ پروژه تعریف شده و امیدواریم پیگیری‌های لازم برای جذب این اعتبارات به میزان ۱۵۶ میلیارد ریال صورت پذیرد زیرا اگر این اعتبارات با تلاش مسئولان جذب نشود متاسفانه شهرستان از آنها محروم می‌شود.

ترکمانی بیان داشت: اعتبارات گلوبال شاهرود در حوزه تکمیل شبکه کشت گلخانه‌ای، آبیاری نوین به میزان شش هزار و ۷۰۰ هکتار، بازسازی نوسازی قنوات در سطح ۷۰ هکتار و شبکه‌های آبیاری و زه کشی حوزه مرکزی با ۶۰۰ هکتار به جهاد کشاورزی و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار و تهیه و اجرای طرح جامع مقابله با بیابانزایی به منابع طبیعی مرتبط می‌شود در کنار اموری چون آبیاری روستایی، تکمیل کلاس‌های درس خیر ساز، بازسازی مدارس، پایگاه‌های امداد جاده‌ای و … که می‌بایست پیگیری و جذب این اعتبارات به سرعت انجام شود.

وی درباره اعتبارات تملک دارایی شهرستان شاهرود نیز، افزود: ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در ۱۲ بند شامل ملی استانی شده، ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده، اعتبارات مدیریت بحران و … به شاهرود اختصاص پیدا کرده و می‌بایست در پایان سال مالی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیز دقت نظر داشته باشند.

معاون فرماندار شاهرود همچنین درباره توزیع اعتبارات در سطح استان سمنان، گفت: در سال ۹۷ کل اعتبارات شاهرود ۴۱ میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان بود و امسال خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباراتی که تا کنون به شاهرود اختصاص داده شده ۵۰ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان است که خوشبختانه ۲۲ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال قبل را شاهد هستیم.

کد خبر 4669771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha