۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵

راه اندازی پویش ازدواج آسان در منطقه ۵ پایتخت

راه اندازی پویش ازدواج آسان در منطقه ۵ پایتخت

خطبه عقد دومین زوج کمپین ازدواج آسان در شهرداری منطقه ۵ با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، خیرین و شهروندان جاری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مراسم ازدواج آسان در منطقه ۵ با حضور مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از مدیران، خیرین و بیش از هزار نفر از شهروندان در محله شاهین شمالی در بوستان میثم برگزار شد.  

فراهانی در این مراسم درباره اجرا ازدواج آسان در تهران گفت: امروزه نیازمند این هستیم تا به روش های مختلف فضای شادی برای شهروندان فراهم کنیم. باید ما شیعیان از سیره امامان درس گرفته و مهم ترین الگوبرداری این است که به جای تکیه مطلق به مسائل مادی، هم کفو بودن زوجین و انتخاب صحیح، مد نظر باشد تا ازدواج آسان ترویج شود.  

وی با اشاره به راه اندازی کمپین ازدواج آسان در منطقه افزود: امیدواریم مراسم ازدواج آسان منطقه ۵، الگویی برای شهر تهران شده تا در تمام مناطق، فرهنگ ازدواج آسان تسهیل شود.  

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولین و شهروندان به سهم خود باید دوری از تجمل گرایی را رواج داده و به معیارهای درست ازدواج توجه داشته باشند تا در جامعه با ازدواج بیشتری روبرو شویم. شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه حامی جوانان است تا با تصویب قوانین و نظارت، کمک های لازم برای ازدواج آسان را انجام دهد.  

در حاشیه این مراسم، امام جماعت شهرداری منطقه ۵ از خیرین خواست تا به کمپین ازدواج آسان منطقه ۵ کمک کنند و اصول زندگی مشترک را در قالب خدامحوری، عبادت خانوادگی، ساده زیستی، ایثار و انفاق، عفت ورزی، دور نگه داشتن خانواده از گناه، اصل تقسیم کار در خانواده و برقراری ارتباط بیشتر با مساجد مد نظر قرار دهند.

اولین مراسم ازدواج آسان در منطقه ۵ با تاکید شهردار تهران مبنی بر راه اندازی این پویش، پنجم تیرماه ۹۸ در جوار مقبره شهدای بوستان کوهسار برگزار شد.

کد خبر 4683646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha