۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴

درمان کیست مویی امکان پذیر است؟

درمان کیست مویی امکان پذیر است؟

این روزها درمان فیستول، درمان شقاق و یا درمان فیشر، درمان کیست مویی، درمان آبسه مقعدی و درمان بواسیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته­اند زیرا بسیاری از مردم به این بیماری­ها مبتلا هستند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مراجعان درمان کیست مویی به نسبت موارد درمانی گفته شده، کمتر هستند اما با این وجود تعداد این بیمارن نیز کم نیست. در ادامه می­خواهیم اشاره­ای داشته باشیم به هر یک از این درمان­ها و پس از آن به درمان کیست مویی خواهیم پرداخت.

درمان بواسیر

این روزها بسیاری از مردم به این بیماری مبتلا هستند و در سالمندی آمار ابتلا به این بیماری بیشتر است. بواسیر یکی از بیماری­های مقعدی است که رگ­های خونی و متورمی در ناحیه مقعد بوجود می­آورد. گاهی این رگ­ها در نواحی داخلی و گاهی در نواحی خارجی بوجود می­آیند که بیمار را با دردهای شدیدی روبرو می‌کنند.

درمان آبسه مقعدی

آبسه مقعدی از جمله بیماری­های مقعدی است که در اثر باکتری­های موجود در مقعد بوجود می­آید و ممکن است با درد زیاد همراه باشد. آبسه مقعدی معمولاً در دو نوع سطحی و عمقی وجود داشته، نوع عمقی آن همراه با درد بیشتری است.

درمان فیستول

فیستول یکی از بیماری­‌های مقعدی است که مشابه بواسیر می باشد با این تفاوت که رگ­های خونی در بواسیر متورم می­شوند اما در فیستول انشعاباتی را تشکیل می‌­دهند. گاهی حجم این انشعابات زیاد است، به طوری که دردهای بسیار زیادی را به همراه دارد و بیمار را با مشکلاتی روبرو می­‌کند.

درمان شقاق یا فیشر

شقاق مقعد یکی از مشکلاتی است که اکثر مردم با آن مواجه می­شوند و زمانی که در مقعد شقاق یا زخم و یا فیشر بوجود می­آید، کارهایی از قبیل اجابت مزاج و برخاستن و نشستن سخت­تر از قبل می­شوند. درمان­های بسیاری برای آن وجود دارد که می­توان به درمان با دارو، درمان با تزریق و درمان با جراحی اشاره کرد.

درمان کیست مویی

یک کیست مویی یا سینوس پیلونیدال که به آن کیست پیلونیدال نیز گفته می­شود، یک کیست یا کیسه کوچک و یا تونل در زیر پوست است که در قسمت بالایی شکاف باسن و بر روی قسمت پشت  ایجاد می­شود. کیست مویی معمولاً حاوی آوارهای مو و پوست است و پیش از اینکه یک کیست ایجاد شود و ممکن است تونل­های زیر پوست با یکدیگر درگیر شوند.

در صورت وجود کیست مویی خفته، هیچ درمانی برای درمان کیست مویی لازم نیست و به این معنی است که کیست مو آلوده نیست. در مرحله خاموشی و یا خفتگی کیست مویی، اقدامات مراقبتی خاصی توصیه می­شود که احتمال ابتلا به عفونت و در نتیجه نیاز به جراحی را کاهش می‌­دهند.

برش گسترده برای درمان کیست مویی

در این روش یک برش موضعی در محلی که در آن کیست مویی قرار دارد، انجام می­‌شود. حفره حاصل از این برش، باز مانده تا التیام یابد و زخم را با پانسمان می­پوشانند تا به طور طبیعی از پایین به بالا پر شود.

عیب برش گسترده برای درمان کیست مویی این است که اندازه زخم بزرگ است و درمان کیست مویی ممکن است تا سه ماه طول بکشد. تعویض لباس باید به صورت روزانه انجام شود که ممکن است به یک فرآیند خسته‌کننده تبدیل شود. با این حال این روند امکان بازگشت کیست مویی را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می‌­دهد.

لیزر برای درمان کیست مویی

این عمل درمان کیست مویی بسیار تهاجمی است که با استفاده از لیزر لئوناردو انجام می‌شود. لیزر کیست مویی برای اولین بار در کلینیک هندز در هند معرفی شد. در این روش در ناحیه LPP، یک برش کوچک روی پوست صورت می‌گیرد و تمام کیست به وسیله اشعه لیزر از بین می‌رود سپس کل مجاری سینوسی با فیبر لیزری بسته می‌شود. از جمله فواید این روش این است که بیمار در عرض ۲۴ ساعت مرخص می‌شود و می‌تواند تا روز پنجم به کار روتین خود برگردد و زخم در حدود ۶ تا ۸ هفته بهبود می­یابد. در نتیجه بازیابی با لیزر در مقایسه با برش گسترده سنتی بسیار سریع‌تر است.

جراحی برای درمان کیست مویی

در این روش از درمان کیست مویی، کیست مویی را برداشته و زخم با بخیه بسته می­شود. خط بخیه ترجیحا از خط وسط جدا می‌شود که در آن تنش کم‌تر و احتمال التیام بیشتر و بهتر است. مزیت این روش این است که طول مدت درمان سریع‌تر بوده و حدود ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد. عیب اصلی این روش میزان آلودگی نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ درصدی آن است که در صورت بروز عفونت، روند بازبینی انجام می‌شود و زخم برای هر نوع درمان باز باقی می‌ماند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4685498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha