۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۳

امروز خط لوله تبریز - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

امروز خط لوله تبریز - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از تبریز به خوی و سپس ارومیه به طول حدود ۲۲۲ کیلومتر و با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرنگار مهر، خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از تبریز به خوی و سپس ارومیه به طول حدود ۲۲۲ کیلومتر و با سرمایه‌گذاری ۱,۰۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است. این پروژه در سال ۱۳۸۵ شروع شده و برای سال‌های متمادی بلاتکلیف باقی‌مانده بود که در دولت مردمی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی خط لوله تبریز-خوی-ارومیه بیش از ۶۵ هزار بشکه در روز است که با بهره‌برداری از این طرح، سالیانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل صرفه‌جویی در حمل با ناوگان حمل و نقل نفتکش جاده‌ای صورت می‌پذیرد.

بهره‌برداری از طرح خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تبریز-خوی، ارومیه موجب حذف روزانه ۵۰۰ نفتکش از مسیر تردد جاده‌ای می‌گردد که علاوه بر کاهش تلفات جاده‌ای، نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت دارد.

از دیگر مزایای افتتاح این خط لوله، اتصال انبار نفت ارومیه به ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر ذخیره‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی شامل ۱۱ مخزن به خط لوله تبریز- خوی، ارومیه را می‌توان عنوان کرد.

کد خبر 6111529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha