۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

شمار وقف درباره ازدواج در مازندران انگشت شمار است

شمار وقف درباره ازدواج در مازندران انگشت شمار است

ساری - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف درباره ازدواج در استان انگشت شمار است خواستار اجرایی شدن طرح پیوند آسمانی در استان شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود ۱۴ هزار موقوفه در مازندران، بر مورد توجه قرار گرفتن وقف های در این استان درباره ازدواج و پایه گذاری زندگی های مشترک بادوام تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه وقف های صورت گرفته درباره ازدواج در این استان در حد انگشت شمار است، اظهار کرد: وقف های در مازندران درباره ازدواج و پایه گذاری زندگی های مشترک بادوام باید از سوی واقفان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و می طلبد که رسانه ها و مبلغین برای نهادینه کردن این مهم، بیش از گذشته فعالیت کنند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی ابراز کرد: خانواده، نخستین و از مهم ترین نهادهای جامعه به شمار می آید که نیات واقفین باید به سمت و سوی ازدواج و تامین ملزومات آن به ویژه تامین جهیزیه، هدایت شود.

وی گفت: در طرح پیوند آسمانی که اوقاف بر عهده دارد، نیات موقوفات در قالب یک جشن برای تعدادی از زوج های جوان که از نهادهای مربوطه معرفی می شوند، تعدادی از اقلام جهیزیه تامین یا بر اساس نیاز خانواده، جهیزیه مورد نیاز اهدا می شود.

حجت الاسلام حیدری جناسمی اظهار کرد: طرح پیوند آسمانی به دلیل تعداد اندک و منابع مالی محدود موقوفات درباره ازدواج در مازندران، اجرا نمی شود.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، بیان کرد: هفته جاری به هفته ازدواج، نامگذاری شده است که ازدواج آسان و تشکیل زندگی مشترک بادوام باید به صورت شفاف و دقیق، اطلاع رسانی شود تا خانواده ها و جوانان به سوی ازدواج، سوق یابند.

کد خبر 4686206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha