۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰

امروز در مشهد؛

برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شدند

برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شدند

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار و برگزیدگان آن معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه با حضور دکتر محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور، محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدحسین روشنک رئیس اتحادیه صادر کنندگان خراسان رضوی و رییس انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مروج الشریعه امام جمعه گلبهار، مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد، ایمان شمسایی مدیرمسئول روزنامه قدس، حسین سعیدی مدیرعامل به نشر، محمد رضا بصیری پور مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار سید جواد کمالی مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع)، خانواده شهیدان مدافع حرم خراسان رضوی، علیرضا مختارپور دبیرکل، معاونان و مدیران‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از فعالان و مسئولان فرهنگی کشور در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در این مراسم با اشاره به اهمیت محتوا در تولیدات فرهنگی و هنری، گفت: وقتی فیلم خوبی می بینیم، متوجه می‌شویم فیلمنامه آن خوب بوده؛ وقتی تئاتر خوبی می بینیم، متوجه می‌شویم که متن و محتوای آن خوب بوده و این موضوع نشان دهنده اهمیت محتوا در تولیدات فرهنگی و هنری ما است. اقدام نهاد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی که مخاطب آن به بیش از ۱ میلیون رسیده و تلاش برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه، بسیار ارزشمند است و ان شاءالله ثمرات آن پرورش بزرگانی شود که تولید محتوای آینده را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از موثرترین برنامه هایی است که از سوی نهاد هر ساله برگزار می شود و امسال مورد تقدیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. این جشنواره یک برنامه کامل و جامع ویژه تمامی اقشار در گروه های مختلف سنی است. امیدوارم با همت مسئولان نهاد این جشنواره روند رو به رشد خود را حفظ کند و گستره آن به خارج از مرزها نیز توسعه یابد. ما نیز تلاش می‌کنیم بخش‌هایی که متولی تولید محتوای فرهنگی هستند، تقویت شوند تا محتواهای غنی‌تری در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

در ادامه این مراسم از پدر شهید مدافع حرم، شهید جواد محمدی مفرد تقدیر شد.

در این برنامه، برگزیدگان کودک و نوجوان نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حوزه‌های نقاشی کودک (۴ تا ۱۲ سال)، پویش کودک (۴ تا ۱۲ سال)، نقاشی نوجوان(۱۳ تا ۱۷ سال) و پویش نوجوان(۱۳ تا ۱۷ سال) معرفی شدند. همچنین کتابداران مشارکت‌کننده در جشنواره در ۳ بخش کتابدار فردی، خانوادگی کتابدار و بخش چهارگزینه‌ای خانوادگی تقدیر شدند.

شرکت‌کنندگان بزرگسال نیز در این جشنواره شامل ۱۰ نفر در بخش پویش، ۱۰ نفر در بخش چهارگزینه ای و ۱۰ نفر در بخش معرفی متنی کتاب، و همچنین ۱۰ برگزیده نوجوان در بخش چهارگزینه‌ای بودند.

اسامی برگزیدگان این جشنواره در قالب جدول‌هایی که نهاد کتابخانه‌ها منتشر کرده، قابل مطالعه است.

کد خبر 4693397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha