۳ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۲۴

آینده روشن تئاتر خیابانی؛

صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان کردستانی تشکیل می شود

صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان کردستانی تشکیل می شود

سنندج - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تشکیل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال قلعه شاخانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی در خصوص جزییات برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، اظهار داشت: کل شرکت کنندگان در چهاردهمین دوره جشنواره تئاترخیابانی در مجموع ۳۸ گروه هستند، ۸۰ اجرا دارند و در ۸ بخش به رقابت می پردازند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ازحضور ۱۱ کشور خارجی در این دوره خبر داد و گفت: بخش بین الملل این جشنواره اولین دوره ای  است که به صورت رقابتی برگزار شده است و ۱۰ اثر با هم به رقابت می پردازند.

وی با بیان این که امسال بخش گردشگری در این جشنواره مورد توجه قرارگرفت، ادامه داد: چهاردهمین دوره این جشنواره به نقطه ای رسیده است که بتوانیم از آن بهره برداری اقتصادی، اجتماعی و گردشگری در این منطقه داشته باشیم.

قلعه شاخانی افزود: امیدواریم در دوره های بعدی بتوانیم هم در بخش اقتصادی و گردشگری فعالیت های دیگری داشته باشیم.

وی  آمادگی خود را برای همکاری در توسعه تمام حوزه ها اعلام کرد و گفت: ما از بخش خصوصی و سایر ارگان های دولتی که در این زمینه قصد همکاری داشته باشند استقبال می کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان اصلی ترین جشنواره در حوزه تئاتر خیابانی کشور مطرح شده است.

وی از اهمیت تئاتر خیابانی مریوان یاد کرد و گفت: در دوره های قبلی برگزیدگان تئاتر خیابانی سایر جشنواره ها به جشنواره فجر معرفی می شدند اما این دوره به تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند.

قلعه شاخانی اضافه کرد: در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به این جشنواره ارسال شد قدم بعدی این جشنواره را معرفی مریوان به عنوان پایتخت تئاترخیابانی خاورمیانه مطرح کرد.

وی یادآور شد: مریوان در تمام حوزه ها ظرفیت بالایی دارد مخاطبان تئاتر مریوات حرفه ای هستند و مردم آن سواد و بینش بالایی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  توسعه شهرستان و منطقه در راستای جشنواره تئاتر خیابانی در دوره های بعد عنوان کرد و گفت: مریوان با وجود این ظرفیت های بالا و با همکاری مقامات کشوری و استانی به سمت و سوی برود که تمام ظرفیت های دیگر را در این استان فعال کنیم .

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره حاضر به عنوان اصلی ترین جشنواره در زمینه تئاتر خیابانی در کشورمطرح است، دبیرخانه جشنواره از تمام داوارن کشور بانک اطلاعاتی تهیه می کند تا درهمه  حوزه ها  از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که هیچ مشکلی در تامین بودجه برگزاری این جشنواره نداریم، گفت: بخش دولتی و خصوصی حامی این جشنواره هستند.

قلعه شاخانی از تاسیس صندوق اعتباری و مالی  برای حمایت از هنر و هنرمندان با همت مسئولان استانی خبر داد و یادآور شد:ر سرمایه اولیه خاصی توسط استاندار کردستان در این صندوق قرار گرفته است که به صورت صندوق درآمد زا تسهیلاتی را برای توسعه فرهنگ و هنر در اختیار هنرمندان قرار می دهد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود:  با توجه به روند پیشرفتی که این جشنواره  درهر دوره دارد امکانات زیر ساختی کنونی مریوان پاسخگو نیست و باید زیرساخت های لازم شکل بگیرد و از منابع استانی و کشوری به دنبال ساخت امکانات و زیرساخت های مناسب این جشنواره هستیم.

کد خبر 4700962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha