۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲

وزیر نیرو خبر داد؛

صادرات ۲ میلیارد کیلووات برق طی ۲ ماه اخیر/قیمت ۱۶برابر مصرف داخل

صادرات ۲ میلیارد کیلووات برق طی ۲ ماه اخیر/قیمت ۱۶برابر مصرف داخل

ملارد- وزیر نیرو با بیان این که از ابتدای خرداد تا ۲۰ مرداد امسال، ​ بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی صادر شده است، گفت: قیمت صادراتی ۱۶ الی ۱۷ برابر قیمت داخلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران گفت: امروز دولت در میدان اجرا و نیازمند حمایت دستگاه های دیگر است، هفته دولت فرصتی برای ارزیابی عملکرد دولتی ها است.

وی افزود: در سال جاری دستاوردهای مناسبی در زمینه ساخت نیروگاه و تولید برق داشتیم، تا ۱۰ سال پیش، سالانه ۵.۲۲ درصد رشد مصرف در کشور وجود داشته است، که با برنامه‌های انجام شده در تابستان سال گذشته، ​ رشد مصرف به ۳ درصد و در تابستان امسال به یک درصد کاهش یافت و امسال میزان برق ارائه شده به صنایع ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت افزایش یافته است.

وزیر نیرو با بیان این که رکورد ثبت شده مصرف برق امسال در زمان اوج مصرف بدون اعمال خاموشی در کشور بوده است، اضافه کرد: ثبت رشد یک درصدی مصرف برق در زمان اوج مصرف یک رکورد است و در تابستان امسال بیشترین صادرات برق انجام شده است و از ابتدای خرداد تا ۲۰ مرداد امسال، ​ بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی صادر شده است.

اردکانیان قیمت برق صادراتی را ۷ سنت دلار آمریکا اعلام کرد و گفت: این رقم ۱۶ تا ۱۷ برابر قیمت برق تحویلی به داخل کشور است.

وی گفت: با جابجایی مصرف صنایع از زمان اوج بار به دیگر زمان‌ها بدون بروز مشکل از زمان اوج بار گذر کردیم درحالی که لطمه‌ای به تولید وارد نشده است.

کد خبر 4701355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha