۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران خبر داد:

شناسایی ۴۶۶ خوشه کسب و کار/ ارائه بسته حمایت بیمه ای

شناسایی ۴۶۶ خوشه کسب و کار/ ارائه بسته حمایت بیمه ای

گرگان- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران از شناسایی ۴۶۶ خوشه کسب و کار و ارائه بسته حمایت بیمه ای برای کسب و کارهای کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر مصاحب عصر دوشنبه در نشست کمیته استانی خوشه های کسب و کار گلستان اظهار کرد: تاکنون ۴۶۶ خوشه کسب و کار در کشور شناسایی شده و ۹۷ خوشه پایان یافته و تحویل شبکه فراگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سازمان در حمایت از خوشه های کسب و کار از حدود یک دهه قبل آغاز شده است، افزود: فرایند خوشه ها حدود سه تا چهار سال طول می کشد و سپس می توانند تحویل شبکه فراگیر شده و یا به شرکت تعاونی تبدیل شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: سازمان صنایع کوچک توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط را مدنظر قرار داده و حرکت توسعه ای در این حوزه را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان ها خوشه های کسب و کار در آن ها شناسایی شد اما با توجه به تغییرات امکان بازنگری در خوشه ها هم وجود دارد.

مصاحب خاطرنشان کرد: برای موفقیت در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط نیاز داریم تمام دستگاه های پشتیبان و همکار حصور پررنگی در این حوزه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نقاط فشار بر کسب و کارها در استان ها باید شناسایی شود، متذکر شد: برای حرکت در مسیر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط که توسعه استان ها را رقم می زند نیاز داریم همه دستگاه های همکار و پشتیبان با یک آشنایی و رسیدن به فهم مشترک خوشه ها را حمایت کنند.

مصاحب همچنین از ارائه بسته حمایت بیمه ای صنایع کوچک و متوسط خبر داد و گفت: این بسته حمایتی در دو سال گذشته آماده و ارائه شده و امیدواریم مدیران واحدها بیش از پیش به استفاده از این بسته های بیمه ای ترغیب شوند.

کد خبر 4702972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha