۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۳۱

معاون شیلات هرمزگان خواستار شد:

تداوم برخورد با پدیده صید غیر مجاز در آبهای هرمزگان

تداوم برخورد با پدیده صید غیر مجاز در آبهای هرمزگان

بندرعباس - معاون شیلات هرمزگان خواستار تداوم برخورد با پدیده صید غیرمجاز در آبهای هرمزگان برای حفظ منابع و ذخایر آبزیان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جوانمرد در نشست هم اندیشی شیلات و مرزبانی هرمزگان با صیادان هرمزگان، با بیان اینکه استان هرمزگان با برخورداری از بیشترین مرز ساحلی و همچنین ظرفیت های صید و صیادی از نقش مهمی در این حوزه برخوردار است گفت: بدون شک تعاملات مرزبانی استان هرمزگان با جامعه صیادی استان و همچنین اداره کل شیلات هرمزگان بدون شک نقش مهمی در کاهش مشکلات جامعه صیادی استان دارد.

وی اقتدار و عملیات مشترک مرزبانی - یگان حفاظت منابع آبزیان و محیط زیست در برخورد با پدیده صید غیر مجاز و حفاظت از انفال دریا برای نسل آینده را بسیار خوب خواند و تداوم این روند را خواستار شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان مقوله آموزش و فرهنگ سازی جهت حفظ ذخایر آبزیان را از مولفه های حیاتی در حوزه شیلات دانسته  و بهره گیری از مردم و ساحل نشینان در امر فرهنگ سازی را بسیار مهم دانستند.

در ادامه فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان با ا شاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزیان در راستای پایداری صید و صیادی اصولی و حفظ ذخایر آبزیان برای نسل آینده گفت:خوشبختانه با توجه به تعا مل های سازنده بین شیلات و مرزبانی استان  گشت‌های مشترک دریایی با شیلات برای حفاظت از منابع آبی خلیج فارس و دریای عمان نسبت به گذشته افزایش یافته است و در این راستا گامهای مهمی برداشته شده است.

سرهنگ حسین دهکی با بیان اینکه صیادان سنگربان خط مقدم میهن اسلامی هستند گفت : بدون شک حفاظت از ذخایر آبزیان خلیج فارس از اولویت های مهم استان است.

رعایت قوانین و مقررات دریای از سوی تمامی ناوگان صیادی،تجهیز یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، ایجاد گشت مشترکت دریایی در راستای حفاظت از ذخایرآبزیان،ساماندهی قایق ها،برخورد با روش های صید مخرب،تسهیل در صدور دفترچه های تردد، برخورد با شناورهای متجاوز از سایر استانها و...از جمله مهمترین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی جامعه صیادی در این نشست بود.

کد خبر 4705311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha