۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

توسط نشر نگاه؛

کتاب «واکسیناسیون روانی کودک» به چاپ ششم رسید

کتاب «واکسیناسیون روانی کودک» به چاپ ششم رسید

کتاب «واکسیناسیون روانی کودک» نوشته حسام فیروزی توسط نشر نگاه به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نویسنده کتاب مورد نظر می‌گوید امروزه وقتی ما صاحب فرزندی می شویم بدون اینکه کوچکترین اطلاعی از کلیدهای تربیتی او داشته باشیم، به روش آزمون و خطا، تربیت کودک را شروع می کنیم و در اصل کلیدهای رفتاری آن را آن‌قدر دستکاری می‌کنیم تا به آن تسلط یابیم. غافل از این‌که تسلط، آن هم به هر شیوه‌ای، تمام ساختار روانی کودک را درهم شکسته و از او هر چیز خواهد ساخت جز انسانی با روان سالم!

فیروزی می‌گوید بخشی از مطالب این کارگاه‌ها، چکیده‌هایی است که از مطالعه حدود ۲۵۰۰ کتاب روانشناسی بدست آورده و تلاش کرده مهمترین اطلاعاتی را که لازمه رفتار یک پدر و مادر است، به شیوه‌ای ساده و با استفاده از تمثیل و استعاره با چیدمانی خاص بیان کند. به گفته این پژوهشگر، شاید یکی از علت‌هایی که این متد کارایی بیشتری نسبت به متدهای دیگر دارد و توسط والدین مورد توجه خاص قرار گرفته، به‌کارگیری تمثیل‌هایی است که به سادگی قابل فهم شده و در حافظه والدین ماندگار می‌شود. گرچه تکنیک‌ها و راهکارهای ارائه شده در کتاب، از پایه تئوریک برخوردارند اما مولف به گفته خود، تلاش کرده تا حد ممکن از پرداختن به تئوری‌ها کاسته و بیشتر نکات کاربردی و قابل اجرا را جایگزین کند.

این کتاب شامل مطالب سه کارگاه اول، از ۱۰ کارگاه «آموزش مهارت‌های پدری و مادری» است. این متد آموزشی که فیروزی نام آن را parent training program (PTP) گذاشته‌، شامل کارگاه‌های ۲۰ ساعته‌ای است که در ۱۰ جلسه تنظیم شده‌اند و در ۶ سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار نفر با این متد در سراسر کشور آموزش دیده‌اند.

دوره این کارگاه‌ها به ترتیب شامل این‌عناوین است: ۱- مقدمات ۲- قوانین تکمیلی ۳- نظم آموزی ۴- آموزش جنسیت به کودک ۵- احساسات کودک ۶- بازی و اسباب بازی ۷- مفاهیم ترس، خدا و مرگ در ذهن کودک ۸- کتاب خوانی، نقاشی و پرورش خلاقیت ۹- فرزند دوم، دوقلویی، فرزندان طلاق و تک والد ۱۰- تولد تا دو سالگی است.

چاپ ششم این‌کتاب با ۲۰۷ صفحه و قیمت ۴۸ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4706701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha