۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱

فرمانده انتظامی بهارستان خبر داد؛

برخورد قانونی پلیس بهارستان با هنجارشکنان در ایام محرم

برخورد قانونی پلیس بهارستان با هنجارشکنان در ایام محرم

بهارستان- فرمانده انتظامی بهارستان گفت: پلیس بهارستان با هنجارشکنان در ایام محرم برخورد قانونی می کند.

سرهنگ نجات الله چنگیز خانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزازی مراسم‌های ایام محرم اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز همگام با این حرکت عظیم مردمی و عزاداری حسینی ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و تأمین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع)، مسئولین محترم هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به برخی موارد هوشیار باشند.

چنگیزخانی بیان داشت: از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود، پرهیز نمایند و انتظار می‌رود در هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن شود گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می‌رود دست اندرکاران محترم هیئت‌های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت‌ها نقش فعال داشته باشند.

فرمانده انتظامی بهارستان اظهار داشت: در برپایی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و… مورد توجه دقیق قرار می‌گیرد لذا بدیهی است مأموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی طبق روال جاری خود با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در شهرستان عاشورایی بهارستان بیافزایند.

وی همچنین ضمن هشدار به کسانی که به برخی خرافات از جمله قمه زنی تاکید کرد: نیروی انتظامی با افراد قمه زن برخورد قانونی خواهد داشت.

چنگیزخانی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری صمیمانه با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است در ضمن مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات رسانی به شهروندان بهارستانی خواهند بود.

کد خبر 4706744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha