۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۲۶

در ستاد زائران اربعین اردبیل مطرح شد؛

عمر بالای ناوگان حمل و نقل زائران آذری/تولید نرم افزارهای فرهنگی

عمر بالای ناوگان حمل و نقل زائران آذری/تولید نرم افزارهای فرهنگی

اردبیل - با برگزاری ستاد زائران اربعین حسینی استان اردبیل، عمر بالای ناوگان حمل و نقل زائران آذری و ضرورت تولید نرم افزارهای خاص فرهنگی و مذهبی مختص ماه محرم و صفر مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری جلسه ستاد زائران اربعین حسینی استان اردبیل علاوه بر بررسی و احصای نیازمندی‌ها برای خدمات رسانی مناسب موکب‌های عزاداری، بسته‌ها و طرح‌های پیشنهادی نیز از سوی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ارائه شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ابتدای این جلسه عنوان کرد: تولید محتوای فرهنگی و نرم افزارهای خاص برای گوشی‌های هوشمند که شامل مداحی‌های آذری، ادعیه و مفاهیم مذهبی و فرهنگی است انجام پذیرفته و در خلال برنامه‌های اربعین حسینی نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

شکر عبدی ادامه داد: سپاه و بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را برای خدمات رسانی به زائران میهمانی که از طریق پایانه مرزی بیله سوار وارد اردبیل شده و در ادامه قصد عزیمت به کربلا را دارند، به کار خواهد بست.

به گفته وی دو موکب در شهرستان بیله سوار و امامزاده سید صدرالدین اردبیل برای استقبال و پذیرایی میهمانان خارجی که در پیاده روی اربعین حاضر خواهند شد، آماده می‌شوند.

هماهنگی دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به زائران ضروری است

استاندار اردبیل نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به افزایش زائران آذری زبانی که قصد ورود به استان را دارند و همچنین سه برابر شدن آمار تردد از استان برای عزیمت به کربلای معلی، هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط اجرایی برای خدمات رسانی مناسب ضروری است.

بهنام‌جو یادآور شد: به دلیل افزایش زائرانی که از طریق مرزهای استان اردبیل قصد حضور در کربلای معلی را دارند، باید شرایط استقبال در مکان‌های شاخص فرهنگی و مذهبی استان را فراهم کرد.

وی پیاده روی اربعین را یک کار بزرگ فرهنگی و اعتقادی دانست و افزود: مطمئناً به مانند گذشته با همکاری عوامل انتظامی امنیت و نظم مناسبی در تردد زائران خارجی از استان اردبیل را شاهد خواهیم شد.

استاندار اردبیل برنامه پیاده روی اربعین را اقدامی مردمی دانست و افزود: مشارکت مردم در اداره این همایش بزرگ که در نوع خود بی نظیر بوده و نگاه جهانیان را به سمت و سوی خود جلب می‌کند، ستودنی است.

عمر ناوگان حمل و نقل زائران آذری بالای ۲۰ سال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در ستاد برنامه‌های اربعین حسینی گفت: عمر ناوگان حمل و نقل زائران جمهوری آذربایجان بیش از ۲۰ سال است.

رحمتی ادامه داد: با مکاتبه با طرف‌های آذری تأمین ناوگان سالم برای آنان مورد تاکید قرار گرفته تا ایرادات فنی که بعضاً در خودروهای این گروه شاهد می‌شدیم؛ نباشیم.

وی در ادامه از توزیع لاستیک رایگان برای اتوبوس‌هایی که بیش از سه هزار کیلومتر برای انتقال زائران اقدام می‌کنند، خبر داد.

به گفته رحمتی طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران از ۱۷ مهرماه شروع شده و تا ۳ آبان ادامه خواهد یافت.

به گزارش مهر، بنا به تاکید دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، دو بیمارستان فاطمی و امام رضا (ع) اردبیل نیز در طول مدت همایش پیاده روی در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت.

بنا به آمار رسمی سازمان حج و زیارت نیز تا کنون هزار و ۵۰ نفر از استان اردبیل در سامانه در نظر گرفته شده برای همایش اربعین حسینی ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود در سال جاری شمار عازمان به کربلا از استان اردبیل با افزایش چشمگیری مواجه شود.

سال پیش در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر از زائران از استان اردبیل شرکت کرده بودند.

کد خبر 4709630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha