۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴

روایت مجازی؛

کمدی هیولاهای واقعی

کمدی هیولاهای واقعی

دیروز اولین جلسه دادگاه شنبم نعمت‌زاده به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور برگزار شد. حضور او با پوشش چادر منجر به واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.

مجله مهر: روز گذشته حجاب شنبم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت و معدن دولت روحانی و متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور که در دادگاه بررسی اتهامات اقتصادی حاضر شده بود، از داغ‌ترین بحث‌ها در شبکه‌های اجتماعی بود. تصاویر پیشین منتشر شده از شنبم نعمت‌زاده نشان می‌دهد که وی با حجاب مانتو در جامعه حاضر می‌شده اما روز گذشته برای حضور در دادگاه چادر سر کرده است.

این اقدام از سوی مردم قایم شدن گرگ در لباس میش تلقی می‌شد و اغلب کابران فضای مجازی نظرات مختلفی دراین باره بیان کردند. البته قاضی مسعودی‌مقام که قضاوت دادگاه شبنم نعمت‌زاده را بر عهده داشت، در حاشیه دادگاه روز گذشته در این باره گفته است: «متهمه در زمان ابلاغ کیفر خواست نیز با چادر بود و امروز نیز با خواست خودش با چادر حاضر شد. الزامی برای حضور متهمان در دادگاه با پوشش چادر یا مانتو وجود ندارد. بنا بر مقررات و نکات مورد تاکید رییس قوه‌قضاییه، ما به زندان هم اعلام کرده‌ایم که بر اساس آن حجابی که تمایل خود متهمان است در دادگاه حاضر شوند. »

یکی از کاربران نوشته:

کاربر محمد اسماعیلی نیز نوشته است: «اتهامات دادگاه شبنم نعمت‌زاده را می‌توان غایت لیبرالیسم دانست و نقطه تلاقی قدرت و ثروت که منجر به فجایایی این چنینی که یک نمونش ۱۸.۵ میلیارد تسهیلات از فقط سه بانک و ۲۰ میلیارد وثیقه قراردادن پسری متولد ۷۳ برای اوست، برشمرد. نگذاریم حجاب ظاهری و حواشی موج خبری آن از اصل منحرفمان کند.»

 کاربر حسن سعیدی می‌گوید:

همچنین یگانه خدامی در توییتر خود نوشت: «فهرست اتهامات شبنم نعمت زاده رو می‌خونم و یاد خودم می‌افتم وقتی گاهی چندتا داروخونه رو می‌گردم تا انسولین پیدا کنم یا داروخانه میگه فقط یه بسته از قرص صرعت رو می‌تونیم بهت بدیم. تازه اوضاع ما نسبت به خیلی از بیماران بهتره. چطوری می‌تونین با جان و سلامتی مردم اینطور بازی کنین؟»

 کاربر آساره جودکی هم نوشت:

یکی دیگر از کابران نوشت: «بخشی از پرونده شبنم نعمت‌زاده هست که گمانم رسیدگی فراتر از دادگاه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌طلبد؛ دختر مدیر ارشد دولت‌های سازندگی و اصلاحات و اعتدال، با علم به اینکه اقداماتش به جمهوری اسلامی ضربه می‌زند، در بازار دارو اختلال ایجاد کرده است! این اقدام علیه امنیت ملی نیست!؟ »

کد خبر 4720630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha