۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از صنعت چاپ و نشر زمینه ساز توسعه در سایر بخش هاست

حمایت از صنعت چاپ و نشر زمینه ساز توسعه در سایر بخش هاست

سنندج - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از صنعت چاپ و نشر زمینه ساز توسعه در سایر بخش ها به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، لادن حیدری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان  در خصوص اهمیت کتابخوانی، اظهار داشت: دینی که با مطالعه آغاز می‌شود مهمترین پیامش یادگیری و علم‌اندوزی است و تلاش مسئولان نیز سبب ترویج کتاب و کتابخوانی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ماه مهر فرصت خوبی برای عرضه کتاب است و به دلیل اهمیت کتاب، باید از مقوله شعار جدا شده و به مرحله عمل برسیم.

حیدری با اشاره به اینکه اگرما معتقدیم کشور شایسته پیشرفت است و جوانان و کودکان سرمایه‌های ما هستند، بیان کرد: باید بیش از پیش کشور را تقویت کنیم و راه آن بالا بردن علم و آگاهی از طریق خواندن کتاب است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و کتاب بسیار ضروری است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری برای آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات سرمایه‌گذاری طولانی مدت را می طلبد تا بتواند ثمرات و اثرات آن کشور را در برابر هجمه‌ها محافظت ‌کند.

وی یکی از ثمره های حمایت از صنعت چاپ و نشر را توسعه‌یافتگی دانست و یادآور شد:  پایین بودن سرانه مطالعه و عدم افزایش آگاهی بیشتر از تلاطم اقتصادی فاجعه‌بار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد برپایی نمایشگاه کتاب را دارای ثمرات ارزشمندی خواند و اضافه کرد: همه ما آرزومند فرزندانی اهل کمالیم و باید از خودمان شروع کنیم چون کتاب می‌خوانیم تا به هدفمان نزدیک شویم.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از امروز تا پانزدهم مهرماه در محل نمایشگاه های دائمی استان کردستان در سنندج برپا شده است.

کد خبر 4735014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha