۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۶

توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان؛

آموزشگاه ۱۲ کلاسه اتباع خارجی در یزد افتتاح شد

آموزشگاه ۱۲ کلاسه اتباع خارجی در یزد افتتاح شد

یزد ـ آموزشگاه ۱۲ کلاسه دانش به مساحت ۲ هزار متر مربع توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و استاندار یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار یزد روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دبستان ‌١٢ کلاسه دانش اظهار داشت: به دنبال افزایش جامعه پذیری اتباع هستیم تا با کمترین مشکلات و تبعات اجتماعی فضای تعامل، همکاری و همزیستی را به وجود بیاوریم.

محمدعلی طالبی ضمن تقدیر از حضور و همکاری‌های، «صالح صبح»، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نسبت به تامین امکانات و مدیریت امور پناهندگان و مهاجرین در استان یزد، ‌ادامه داد: خوشبختانه امروز فضای خوبی برای ارائه خدمت به مهاجرین فراهم شده و امیدواریم با همکاری و همراهی کمیساریای عالی سازمان ملل بتوانیم قدم‌های خوبی را در راستای کمک به پناهندگان در استان یزد برداریم.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری استان در جهت فراهم شدن بهترین امکانات و فضا برای تحصیل همه دانش‌آموزان مهاجر در استان، تصریح کرد: به همه مسئولان استان تاکید کرده‌ایم تا حتی یک دانش‌آموز از اتباع ‌بیگانه از نعمت تحصیل محروم نشود.

استاندار یزد افزود: خوشبختانه با سرمایه‌گذاری‌های دولتی و کمک سازمان های بین المللی، فعالیتهای خوبی در سایر زمینه‌ها مثل بهداشت و درمان برای مهاجرین خارجی انجام شده است.

طالبی ادامه داد: در مسیری حرکت می‌کنیم که جامعه پذیری اتباع را افزایش داده و با کمترین مشکلات و تبعات اجتماعی فضای تعامل، همکاری و همزیستی را به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: بحث تحصیل فرزندان اتباع بیگانه که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکیدات فراوانی داشته‌اند، برای ما بسیار مهم است و هر مقدار که بتوانیم سطح آموزشی و تحصیلات را در استان افزایش بدهیم به رفع بعضی از مشکلات و مسائل اجتماعی در جمعیت پناهنده در استان کمک کرده‌ایم.

طالبی خاطرنشان کرد: از این جهت نیازمند همکاری و کمک سازمان‌های بین المللی هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که برخی از دغدغه‌های مردم برطرف شده و فضای دوستی و تعامل بین دو ملت ایران و افغانستان و جامعه مهاجر به وجود بیاید.

استاندار یزد در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مناسب و توجه به اولویت‌‎هایی که در استان و در بحث آموزش اتباع و بهداشت خواهیم داشت از اعتبارات و امکانات دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های بین اللمللی استفاده و کمبودها را برطرف کنیم.

به گزارش مهر، آموزشگاه دانش در ناحیه دو آموزش و پرورش استان یزد در مساحت ۲ هزار متر مربع و با هزار متر مربع زیر بنا از محل اعتبارات ملی و استانی به صورت ١٢ کلاسه احداث شده است.

کد خبر 4735592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha