۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰

معاون اقتصادی استاندار کردستان:

کتابخانه ها نهادی زیرساختی برای توسعه همه جانبه هستند

کتابخانه ها نهادی زیرساختی برای توسعه همه جانبه هستند

سنندج – معاون امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در توسعه کشور، گفت: کتابخانه ها نهادی زیرساختی برای توسعه همه جانبه هستند که باید به خوبی حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی صبح یکشنبه در دومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کردستان، اظهار داشت: جامعه توسعه یافته جامعه ای متوازن است که به بهترین نحو از ظرفیت هایی مادی و معنوی موجود بهره برداری می کند.

وی توجه به ترویج کتاب و کتابخوانی در میان کودکان را مهمترین سرمایه گذاری برای آینده عنوان کرد و افزود: راه اندازی بخش تخصصی کودک در کتابخانه های عمومی و استفاده از کتابدار ویژه در این بخش یکی از مهم ترین اقدامات نهاد فرهنگی کتابخانه ها است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان نقش کتابخانه های عمومی را در روشنگری و سعادت جامعه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: کتابداران در کتابخانه های عمومی با عملکرد خود می توانند زمینه ساز  رشد و تعالی جامعه باشند.

فیروزی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به کتابخانه های عمومی، یادآور شد: اجرای برنامه های توسعه ای در جامعه ای که در آن کتاب و کتابخوانی نهادینه شده باشد بسیار آسان تر و سریع تر ممکن است.

وی بیان کرد: مسئولان در استان و شهرستان ها باید فضاهای و ساختمان هایی را که از آن ها استفاده نمی شود در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهند و با این نهاد فرهنگی به نحو مطلوب همکاری داشته باشند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: ساخت و ایجاد کتابخانه بهتیرن خدمت به کشور است و بی توجهی به این امر مهم و خطیر پذیرفتنی نیست.

کد خبر 4738130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha