۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰

یک عضو شورای شهر تهران به شهرداری تذکر داد

تکلیف اموال واگذار شده شهرداری مشخص شود

تکلیف اموال واگذار شده شهرداری مشخص شود

یک عضو شورای شهر تهران در تذکری گفت: شهرداری گزارشی در خصوص املاک واگذار شده به شورا ارائه کند و لیست این املاک نیز در سامانه شفافیت بارگذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهربانو امانی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  بحث و بررسی املاک واگذار شده شهرداری در جلسه هم اندیشی شورای شهر گفت: خوشبختانه قوه قضائیه حساسیت های لازم را در خصوص حفظ و حراست و نگهداری اموال دولتی و عمومی دارد.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در شهریور سال ۹۶ مبنی بر الزام شهرداری در خصوص ساماندهی واگذاری بهره برداری املاک شهرداری به موسسات، اشخاص و نهادهای مختلف گفت: برخی از املاک شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی جهت کارهای عام المنفعه از جمله خیریه، بیمارستان و ... واگذار شده است اما هنوز پس از ۲ سال از این مصوبه و با وجود تذکرات اعضای شورا، گزارشی در خصوص این املاک به شورا ارسال نشده است.

 امانی با بیان اینکه املاک زیادی از شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مختلف است، گفت: بیشتر این املاک در نقاط برخوردار که دارای ارزش بالایی هستند، واقع شده اند.

وی با اشاره به واگذاری زمینی در منطقه الهیه، خیابان عطاری مقدم گفت: درخواست می کنم نحوه انعقاد این قرارداد ارزش کامل این زمین و جزئیات دیگر به شورا ارائه شود.

امانی تصریح کرد: شهرداری باید برنامه خود را برای ساماندهی املاک واگذار شده و نحوه پس گیری آن و ضابطه واگذاری آن به اشخاص مشخص کند.

وی همچنین تاکید کرد: اطلاعات املاک واگذار شده باید در سامانده شفافیت واگذاری شود که امیدواریم شهرداری به این تذکر پاسخ دهد که هاشمی خطاب به وی گفت: شهرداری پاسخ همه تذکرات شورا را می دهد.

کد خبر 4738140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha