۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۹

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

نقش مساجد در گام دوم انقلاب احیا شود/ لزوم فعالیت بیشتر مبلغان

نقش مساجد در گام دوم انقلاب احیا شود/ لزوم فعالیت بیشتر مبلغان

همدان - معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بابیان اینکه مبلغان باید مساجد را در تمام حوزه‌ها فعال کنند، گفت: نقش مساجد در گام دوم انقلاب باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان ظهر دوشنبه در نشست با مبلغان استان همدان با بیان اینکه باید ساختار اجتماعی جامعه را باز طراحی کنیم، گفت: جامعه ما در حال حاضر دچار مدرنیته شده و شهروندان در این جامعه رها شده‌اند و به جایی بند نیستند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید یک بازطراحی در ساختار جامعه انجام دهد.

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان افزود: این طرح ابتدا باید در روستاها انجام شود چراکه فضای روستاها بسیار کوچک‌تر بوده و مدیریت آن بسیار راحت‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دنیای مدرن مسجد به نمازخانه تبدیل شده است، بیان کرد: در دنیای مدرن امروز این امر یک واقعیت است که مساجد ما تنها به نمازخانه تبدیل شده در صورتی که در گذشته مساجد منشاء بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی بود اما امروز سازمان تبلیغات اسلامی هزینه می‌کند تا مساجد تعطیل نشوند و تنها یک نماز در آن اقامه شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مسجد همواره مبدا تحولات در اسلام بوده و همچنین موضوع تاکید می کند که این سنگر اسلام و انقلاب همانگونه که در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی نقش حیاتی ایفا کرده در گام دوم انقلاب نیز ضمن احیای کارکردها و ایجاد تحول در اجتماع با حضور فعالانه و مسئولانه مردم به رسالت خود در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی عمل کند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید مساجد را در تمام حوزه‌های مختلف فعال کنند، گفت: تمام فعالیت‌های یک محله باید با محوریت مسجد و امام آن انجام شود تا به مرحله ای برسیم که بتوانیم مانند زمان امام خمینی (ره) که مساجد به عنوان پایگاه‌های اقتصادی، فرهنگی و نظامی در تمام زمینه‌ها فعال بودند مساجد را احیا کنیم.

کد خبر 4739869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha